Intet signal i skærm med nyt grafikkort

  • Hej gutter!
    Jeg har lige købt et Asus GTX 1060, 6gb sat det i pc'en osv easy peasy. Men når den sættes til min pc skærm får jeg intet signal. For at teste afprøvede jeg lige mit fjernsyn, hvilket fungerede fint (via hdmi).
    Skærmen er en ældre benQ GL2450HM uden DVI adgang, derfor bruges VGA stik via d-sub i grafikkortet.. hvilket fungerede fint i det gamle kort.
    Har self også prøvet bare at bruge hdmi stik til benQ skærmen, virker heller ikke..


    Mystisk, har I nogen ideer??🤔🤔


    Mvh Rasmus!

  • Jeg er 99% sikker på at GPU'er holdt op med at understøtte de der VGA/DVI adaptore rent elektrisk for nogle år siden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er også ret sikker på at det er DVI-D delen, altså DVI Digital, der er problemet. Du kan kun sende et digitalt signal, hvor VGA skal bruge et analogt signal, som DVI-I eller DVI-A ville kunne give dig. Ved ikke om der findes adaptere, men jeg tvivler på det.


    Ikke at jeg ikke tror på dig, men er du sikker på at din skærm ikke har et gemt DVI stik et eller andet sted? Når jeg googler på din skærm, så finder jeg resultater der viser at skærmen burde have DVI indgang.


    Den skal altså være old gammel hvis den ikke har DVI indgang ;)