1

tirsdag, 21. marts 2017, 10:12

Hej alle

Jeg har planer om at samle en lille gamer computer i et Fractal Design Node 304 kabinet.

Den skal kun bruges til at spille og kun til HD. Umiddelbart tænker jeg spil så som The Witcher 3 og det nye Mass Effect.
Jeg har skærm, høretelefoner, mus og tastatur.
Det er vigtigt for mig at maskinen har wifi.

Derudover har jeg nogle ældre dele:
  • Ældre SSD: Samsung 830, 256GB, SATA-600
  • Ældre 1TB HDD
  • PSU: XFX Pro 550W - Jeg har læst mig til at andre har brugt samme PSU i et Node 304 kabinet.

Jeg har selv prøvet at sammensætte resten af delene, men jeg har ikke nok forstand på det. Jeg er i tvilv, både om det hele passer sammen, men også om jeg får mest muligt ud af min investering?

Totalprisen er 5.556 dkk

Jeg håber i vil hjælpe med at kigge det hele igennem!

2

onsdag, 22. marts 2017, 09:27

umildbart ligner det et fornuftigt sammensæt.
Rammene ville jeg også altid vælge kingston.
dog havde jeg sagt enten et 4 gb 1050 ti eller et 1060 med 6 gb .. ikke mellemvejen.

Rigtige nørder er ikke bange for støv !

3

onsdag, 22. marts 2017, 10:09

Jeg ville personligt holde mig langt væk fra lige Node 304, da det efter min mening er uhyggeligt dårligt at bygge i. Ingen plads til at køre kabler rigtigt, og man ender med at skrue ting af hele tiden for at sætte et enkelt kabel på. Thermaltake Core V1 (som jeg også har bygget i en del gange efterhånden) har en lign størrelse, og er efter min mening langt nemmere at bygge i.

Hvad angår resten af indkøbsvognen ser det rigtig fornuftigt ud - dog ville jeg holde mig til stock køleren til at begynde med, og overveje enten en 6GB model af 1060, eller sågar AMD's RX480 i 8GB udgaven da nogle få spil godt kan æde mere end 4GB VRAM hvis man lader dem (F.eks. det nyeste Mirror's Edge)

Du skal også huske på at antennerne sidder op af kabinettet, hvilket kan give et vis signaltab. Du kan være nødt til at forlænge antennerne i FM Radio stil for at få det bedste signal alt efter hvor dit Access Point er. :)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

4

fredag, 24. marts 2017, 11:09

Først, mange tak for svarene!

Ift. kabinettet er jeg villig til at se igennem fingre med det ekstra bøvl der følger med node 304, da det, efter min mening, er pænere.

Da i begge nævner manglen på VRAM, må jeg hellere gå efter et grafikkort med flere end 3gb. Her er jeg umiddelbart landet på Gigabyte GV-RX480G1 GAMING-8GD, mest pga. prisen.

Ift. wifi, må vi se hvordan det går. Min bærbar har ingen problemer, men antennerne er jo også bedre placeret.

5

fredag, 24. marts 2017, 11:38

Det går du ihvertfald ikke galt i byen med - RX480 yder som nævnt på niveau med nVidia's 1060, sågar lidt bedre i nogle få DX12 titler. Har selv haft et RX480 8GB (Dog reference udgaven fra AMD) siden de udkom, og det har kørt perfekt. Mange snakker om AMD problemer med drivere, men det er ikke noget jeg har mærket til endnu, på trods af at jeg sidder og spiller adskillige AAA titler fra EA osv.. :)

Edit: Hvis din bærbare får fint signal, burde det ikke være nødvendigt at forlænge antennerne. Men husk at vinkle dem forskelligt fra hinanden - f.eks. kl.12 og kl.3 for at opnå den bedste dækning (Det samme gælder eventuelle eksterne antenner på dit Access Point / Router)

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

6

fredag, 24. marts 2017, 13:02

Igen tak for svaret, nu mangler jeg bare at bestille den :)

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.