Kan ikke installere win 10 ???

  • Jeg har en bekendt som har en Acer Aspire V3-771 .
    Den er org med win8 , men fik opdatering til win10 , sidste år .
    Nu er hdd stået af .
    Jeg har skiftet hdd , men den vil ikke boote op på på win10 install fra USB stick.
    Den ser hdd i bios , men ikke USB stick.
    Hvad dælen gør jeg forkert ?



    SMLDK

  • 1. Tag alle harddiske andre harddiske end den der skal installeres på ud af SATA.
    2. Slå Secure Boot og UEFI boot fra (Brug Legacy)
    3. Genstart PC'en og hop tilbage i BIOS.


    Hvis dit USB stik ikke dukker op under USB boot, så er den sikkert set som en harddisk - typisk i en liste hvor du skal vælge EN harddisk at boote fra. Og som Shouting siger kan der være problemer med at bruge USB 3 porte (ikke USB stik) på mange maskiner. Brug altid dem bag i kabinettet, da de der sidder i fronten ofte ignoreres af BIOS'en.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Burde nu være muligt, omend det er "#¤#¤%# svært at finde den rigtige måde at gøre det på med visse laptops. Desuden burde du kunne boote fra et USB som f.eks. en Windows 10 installation lavet af media værktøjet fra Microsoft.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |