1

onsdag, 15. marts 2017, 18:58

Jeg har lige bygget en ny computer:

Bundkort: Gigabyte GA-AB350-Gaming 3
CPU: AMD Ryzen 1700
GPU: AMD FX 480
Ram: Kingson HyperX Savage DDR4-2666 CL13
PSU: Corsiar RM550x
SSD: Intel 600p 256gb
HDD Samsung 500gb (gammel)

Men har det problem at der nu intet signal er fra gpu til skærmen.

Efter første boot, syntes jeg den tog lidt tid om at "forbinde" men fik dog signal, og fik så ellers installeret win10, men efter den bad om at genstarte for tredje gang, drivers og updates, valgte den den at køre i tomgang, hvor der intet signal bliver leveret til skærmen.

Har testet gpu'en på et andet build, og der virker den fint. Har dog ikke mulighed for at teste de andre dele, da det er en gammel 1.gen i7 med ddr3.
Det eneste jeg kan spotte er der er 4 LEDs til at indikere om der skulle være en fejl på henholdsvis CPU/VGA/DRAM/BOOT, hvor den skifter til at lyse på CPU->DRAM->VGA og repeat.

Den eneste test jeg har udført, har været at rokere mine ram blokke rundt, og testet dem enkeltvis, uden noget nyt resultat.

Er der nogen der har et bud på om det kan løses, eller om jeg skal have fat i dem jeg har købt delene hos?

på forhånd tak! :)

2

onsdag, 15. marts 2017, 19:21

Har du prøvet at cleare CMOS?

Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

3

onsdag, 15. marts 2017, 20:12

ja, så laver den en boot sekvens, hvor den slukker efter 3-4 sec, for så at starte igen på samme vis som før.

4

torsdag, 16. marts 2017, 03:58

er der signal i det indbyggede stik på bundkortet måske ?

Burde jo kunne starte uden gpu kortet, så havde du mulighed for at se hvad den har lavet, hvis der er liv i den.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nat-Rygeren" (16.03.2017, 04:39)

5

torsdag, 16. marts 2017, 08:58

Hejsa
Jeg er klar over at midterste PCIe slot kun køre med X4 men det kunne vel være en ide at prøve om du får "hul igennem" ved at bruge dette slot !
Du kan jo være udsat for et defekt kort !

Er du på nyeste bios for rev 1.0, fra 24-02-2017
http://download.gigabyte.eu/FileList/BIO…-gaming3_f5.zip

Måske, hvis du kan komme ind i bios og lave en load optimised defaults, eller disable onboard gpu !

Er det mig der ikke har holdt ordentligt øje med AMD gpu'er eller er det nyt at den ekstra gpu strøm er flyttet fra enden af kortet til toppen ?

DaveP har vedhæftet følgende billede:
  • Gigabyte.jpg

6

torsdag, 16. marts 2017, 16:48

Er jo indbygget gpu på bundkortet / CPU, så hvis der ikke er liv i kortet, som er testet, burde den jo stå på den indbyggede GPU i bios.

Er der ikke liv nogen steder, må mistanken jo så falde på bundkortet.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.