Ny Build, intet signal til monitor

  • Jeg har lige bygget en ny computer:


    Bundkort: Gigabyte GA-AB350-Gaming 3
    CPU: AMD Ryzen 1700
    GPU: AMD FX 480
    Ram: Kingson HyperX Savage DDR4-2666 CL13
    PSU: Corsiar RM550x
    SSD: Intel 600p 256gb
    HDD Samsung 500gb (gammel)


    Men har det problem at der nu intet signal er fra gpu til skærmen.


    Efter første boot, syntes jeg den tog lidt tid om at "forbinde" men fik dog signal, og fik så ellers installeret win10, men efter den bad om at genstarte for tredje gang, drivers og updates, valgte den den at køre i tomgang, hvor der intet signal bliver leveret til skærmen.


    Har testet gpu'en på et andet build, og der virker den fint. Har dog ikke mulighed for at teste de andre dele, da det er en gammel 1.gen i7 med ddr3.
    Det eneste jeg kan spotte er der er 4 LEDs til at indikere om der skulle være en fejl på henholdsvis CPU/VGA/DRAM/BOOT, hvor den skifter til at lyse på CPU->DRAM->VGA og repeat.


    Den eneste test jeg har udført, har været at rokere mine ram blokke rundt, og testet dem enkeltvis, uden noget nyt resultat.


    Er der nogen der har et bud på om det kan løses, eller om jeg skal have fat i dem jeg har købt delene hos?


    på forhånd tak! :)

  • Hejsa
    Jeg er klar over at midterste PCIe slot kun køre med X4 men det kunne vel være en ide at prøve om du får "hul igennem" ved at bruge dette slot !
    Du kan jo være udsat for et defekt kort !


    Er du på nyeste bios for rev 1.0, fra 24-02-2017
    http://download.gigabyte.eu/Fi…s_ga-ab350-gaming3_f5.zip


    Måske, hvis du kan komme ind i bios og lave en load optimised defaults, eller disable onboard gpu !


    Er det mig der ikke har holdt ordentligt øje med AMD gpu'er eller er det nyt at den ekstra gpu strøm er flyttet fra enden af kortet til toppen ?