Amiga 500 skærmkabel

  • Jeg har en makker med en amiga 500, hvor den bruger en db23f fra amigaen til et db9 der ender i skærmen.


    Skærmen min makker har er en lånt for at se om hans Amiga 500 virker, og nu vil han gerne sætte en anden skærm til.
    Manden har et hav af gamle crt skærme med VGA.
    Min makker har set en boks der går fra db23f til ? i en boks hvor man kan tilslutte en alm vga skærm.


    Hvordan finder man det, er det noget man selv skal lodde sammen, eller findes der noget hvor man kan købe det ?
    jeg tør ikke bare købe en DB23f til vga på ebay, for der må da være en grund til at der er en boks mellem amigaen og skærmen.



    Nogen der kan hjælpe med dingenoter og dimsedutter ?

  • Jeg kan simpelthen ikke finde et videokabel med den kasse du snakker om - Men jeg kan forestille mig at det eventuelt er en form for modularitetskifter. Amiga'en kører jo ved nogle hz som langt de færreste skærme understøtter, såsom 15 og 30hz. Kan forestille mig den kasse eventuelt konverter til 60hz eller noget i den dur for at få bedre kompatibilitet.


    Men du kan jo købe mange Amiga VGA kabler på internettet - Det skader nok ikke at prøve et enkelt af dem og så køre en stak VGA skærme igennem og se hvad der eventuelt virker.


    Ville ønske jeg kunne hjælpe mere, men min "Amiga" er desværre emuleret på en Raspberry Pi med HDMI. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg bruger selv retropie men jeg er en torsk til at bruge de der quick starter disketter for at få spillet til at køre.


    Det var pokkers med det kabel.
    ja jeg må prøve at få en enkelt hjem og se om det vil virke.

  • Orh takker.
    Kender jo godt siden, men hvorfor jeg ikke har tænkt på den, aner jeg ikke.


    jeg sneder lige et link til ham hvor han selv kan sidde og lure udstyr af.
    mange mange tak !