Program til at skifte Video Input

  • Hey, har prøvet at google lidt rundt, men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde det jeg søger. Jeg har konsol og pc til samme skærm. Ofte sidder jeg og skifter lidt rundt imellem Video Input, men det er lidt bøvlet. Findes der et program til WIN der kan gøre dette for mig via en taste-kombination ?
    Det er en BENQ skærm jeg har, hvis det altså gør en forskel.

  • Jeg ville kigge på eventghost prøv at rode lidt rundt på deres forum. Jeg ved det kan skifte input på pcen men når nu det er på bliver det lidt mere bøvlet men tror godt det kan lade sig gøre

  • Hvis du har en konsol og en pc til samme skærm, vil jeg ud fra den viden sige, nej der er ikke software til at "fjernstyre" skærmens indputs.
    (jeg kan have misforstået noget)
    nu ved jeg ikke om du bruger 2 forskellige indputs på skærmen, alt efter om det er konsol og pc.
    Hvis nu du brugte en HDMI kabel fra både pc og fra din konsol, ville du kunne købe en hdmi switch til formålet.


    jeg har lidt svært ved at formulere dette ud af hovedet.
    Men når man bruger en pc skærm, skal man ikke forvente at det er lige så let som at skifte indgang på et TV, hvor man lige napper fjernbetjeningen og trykker på source knappen.


    Dog undres jeg lidt over at du vil styre hvilken indgang du bruger via software på pcen, fordi du skifter fra pc til konsol på pcen, og hvordan vil du nu skifte tilbage, uden at trykke på skærmen manuelt ?


    ja undskyld har måske fået for meget kaffe, men som jeg læser det sidder du og saver den gren du sidder på, med remote software på pcen.

  • du har forstået det rigtigt. PC = DVI og konsol = HDMI.


    Men hvis det er en taste-kombi, så behøver man vel ikke skærmen for at kunne se hvad man laver.


    Knapperne på min skærm er lidt bøvlede at komme til, og man skal trykke flere gange for at den skifer "source".


    Anyway, det er måske lidt et longshot.

  • Men når man bruger en pc skærm, skal man ikke forvente at det er lige så let som at skifte indgang på et TV, hvor man lige napper fjernbetjeningen og trykker på source knappen.

    Hvorfor ikke? paa samtlige skaeme jeg har haft med multiple inputs er det da pracist det man goer. jeg klikker bare paa source knappe og saa blive der skiftet imellme D-sub15 BNC DVI HDMI DP


    Det op oensker er et stykke software der kan goere det samme som den knap paa skaermen. der er intet generelt problem i dette. Udover at skaermen ikke understoetter dette.



    @OP
    Det er ikke muligt medmindre din skaerm understoetter at modtage et control input fra din maskine. hvilket den med sansynlighed ikke goer.
    Alternativ er der nogle skaerme der skifter til naeste source hvis der ikke er noget input paa nuvaerende.
    Det kan evt undnyttes ved at lave en program der slukker signalet til din skaerm. hvorsaa dne vil skifter over til dit konsol input.
    For at skifte tilbage kraever det dog at skaermen ved den skal op prioritere PC'en. eller at slukke for konsollen.
    Leg og se om din skaern automatisk skifter source til hvad der er taendt til at begynde med