Udskiftning af grafikkort i ældre bærbar(2011)

  • Hej Tweak'ere.


    Har måttet genkalde mit tweak.dk login langt nede i hukommelsen da jeg ikke lige har været aktiv herinde de sidste 4 år ca.
    Men håber nu der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe da jeg virkelig ikke aner hvor jeg ellers skulle opstøve denne ekspertviden.


    Nu til sagen, grafikkortet i min gamle bærbar har igen lige knækket sig, det har været skiftet nærmest løbende i den tid jeg har haft den. Med undtagelse af første gang er alle udskiftninger foregået på RMA, men nu gik den så ikke længere forstået på den måde at de ikke lige kan skaffe et kort der passer i den, den blev født med et 2gb Radeon 6990m og fik derefter et Radeon 7990m 2gb. Men har nu fået refunderet beløbet jeg i sin tid betalte for at få skiftet grafikkortet, så den side er fin nok og kan ikke rigtig klage over servicen fra butikken, men står nu med en bærbar uden grafikkort i, så:


    Hvor pokker finder man et grafikkort henne til sådan en gammel sag?
    Og hvordan med slottyper eller hvad F**k man nu kalder det i en bærbar, og sådan helt generelt, hvad skal man være Obs på?
    Jeg vil selvfølgelig gerne have det bedst mulige grafikkort som passe i, men hovedsageligt vil bare gerne have skidtet op og køre igen.


    Så nogen hardcore bærbar hardware experter herinde?


    :rules: