Bærbar computer til spil

  • Hej allesammen.


    Jeg har brug for hjælp. Min nevø vil gerne købe en gaming bærbar og spørger mig til råds. Jeg har tidligere spillet computer, men vi snakker i starten af 00'erne og kan forestille mig markedet har ændret sig en del. Dengang gik det meget op i AMD vs. Intel til spil, grafikkortet skulle gerne være NVIDIA osv.
    Han har ikke det største budget mellem 4000 - 5000 kr, så det handler om at få maks ud af det.
    Jeg vil derfor høre om i kan hjælpe med bud på hvad vi skal gå efter. Har umiddelbart kigget på:


    https://www.power.dk/pc-og-til…58ur-dm225t-156/p-429600/





    https://www.power.dk/pc-og-til…o-173-barbar-pc/p-384195/


    For som jeg forstår det skal man holde sig væk fra HD's grafik kort til gaming?
    Hvad tænker i om de ovenstående? Hvilken en ville i gå efter? Evt. en helt tredje?


    På forhånd tak.

  • Forsøg at overbevise din nevø, om han skal købe en stationær. Man får ikke nogen bærbar, der er værd at spille på, til det budget, og fra nyt. Eller jo, men så snakker vi ikke nye(ere) AAA titler i acceptabel FPS og i 1080p opløsning.


    Man kan derimod sammensætte en ganske habil stationær gamer til hans budget. Evt. med et par brugte dele.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Melder mig enig med Shouting. Der er alt for meget fokus på at laptops skal være tynde og pæne i dag til at du kan få noget med et grafikkort og en processor der ikke skruer ned for hastigheden bare du starter en Youtube video.


    Du skal helt op i ca. det dobbelte for at få en decideret "gamer" orienteret laptop, hvor der er fokus på at hardwaren faktisk skal udnyttes uden at den overopheder konstant. Acer, ASUS og MSI har alle serier af laptops til det formål. Sådan som markedet er lige nu skal du fokusere på et Haswell baseret grafikkort - dvs. 1000 serien, hvor 1050 kan bruges til lette spil som Counterstrike og Rocket League, hvor 1060 og opefter er mere til tunge spil.


    Men ja - Få dog knægten overtalt til en stationær, hvor han kan gøre en rigtig god handel brugt hvis man kigger lidt for sig.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det var nemmere dengang man var ung - Der hed det enten Gameboy eller Konsol. Der var en PC noget man havde stående derhjemme med en HUB og Modem til Multiplayer. :D


    Men i sidste ende er det jo primært et spørgsmål om knægtens forventninger - Man kan f.eks. godt spille League of Legends og Minecraft på forholdsvist små maskiner. Men snakker vi Battlefield eller ARK så er der altså visse krav der skal opfyldes ift. til både hardwaren men også køling, da den tynde linje ikke harmonerer med længere tids belastning på det niveau for de fleste laptops.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |