Opgradering af pc

  • Min pc er er efterhånden 3 år gammel bortset fra grafikkort'et.. Går og overvejer om det er tid til at opgradere den til den nye INTEL... Kan det betale sig??


    Mit system nu:


    CPU: Intel Core i5-4690K
    CPU Køler: Noctua NH-L9i
    Bundkort: MSI Z97I Gaming AC Mini ITX
    RAM: Kingston HyperX Fury Red 8GB (2 x 4GB) DDR3-1333
    HDD: Samsung 840 EVO 120GB (system)
    Samsung 840 EVO 250GB (spil)
    GPU: MSI Radeon R9 380X 4GB TWIN FROZR
    Kabinet: Cooler Master Elite 120 Advanced (Black) Mini ITX Tower Case
    Strømforsyning: XFX 550W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply

  • Opgrader til 16 GB RAM og et bedre grafikkort. Overclock din CPU. Andet er der ikke behov for.


    Hvilket grafikkort der er behov for afhænger af din skærm.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Som ShoutingSeeker er inde på... 16Gb ram og OC af cpu... Den smule du vil få ud af et skifte til Kabylake er ikke det vær. Vent du bare til næste gang. Hvilke spil spiller du, og i hvilken opløsning?

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Jeg spiller på en 49" philips 4k faldskærm.. Da computeren også bliver brugt til at se film på. PT spiller jeg "The Division" og "Shadow Of Mordor"


    Hvilken RAM vil passe ind i mit system??


    Vil der ik blive nogen problemer med luft/køling ved at OC CPU'EN??

  • Et sæt som disse https://www.komplett.dk/produc…x-fury-ddr3-1866mhz-16gb#
    Vil passe i din maskine.


    Okay hvis du spiller i 4K, og vil op omkring de 60 FPS hele tiden, så skal du op med muldvarpen. Det kort du har i nu trækker ikke 4K fuldt ud. Så du skal nok ud at kigge efter noget 1080 eller 1080Ti. De er ret dyre, men de spiller væsentlig bedre på 4K. Og det kan godt betale sig.


    Angående OC på CPU så er det ikke noget problem med den køler du har. Noctua laver nogle ret habile kølere. Tjek på youtube hvordan. Feks, denne: https://www.youtube.com/watch?v=iOZLCEtRX6s

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Super tak for svar 😉🖒 Bestiller ram i morgen heller fredag 😉 Grafikkort'et må lige vente 😜😜😂😂

  • der er ikke nok information i dine indlaeg der kan give en klar analyse af om hvad der er bedst at opgradere.
    alle indlaeg indtil vider er baseret paa rent gaet vaerk.


    det er en nem metode til at finde ud af hvor dit system har en flaskehalse og som vil fortaller dig hvad pracist du burde opgradere.


    1: hent og installer process explorer
    2: start dit spil/software du oensker at forbedre samt process explorer
    3: dobblet klik dit spil/programs process i process listen. og gaa ind under threads
    4: hvis der en thread som nar op paa 100%/logiske cores ( i dit tilfaelde 25%) saa har du en CPU core speed flaskehalse
    5: hvis dit total cpu forbruge rammer over 98% saa har du en generelt CPU flaskehals.


    Du kan deri ogsaa se hvor meget ram du bruger og om det er noedvendigt med mere




    Korrekt analyse af et system giver et meget bedre billed en folk der gaetter ud fra nogle information omkrng andre systemmer og opsaetning og det tager kun 5 minutter per spil/program