hjælp til køb af computer til min søn

  • jeg har lavet et opslag i køb og sælg ang jeg skal bruge en computer til min søn


    Hej
    jeg skal bruge en comp. til min søn på 16 Han bruger den mest til at spille på og det er vist mest DOTA2 han spiller
    tænker det bliver nød til at være brugt ;-)
    mit budget er på 5.000,-kr og jeg skal også bruge en skærm skærmen behøves ikke at være så god da jeg tænker at der kan købes en bedre skærm senere


    Jeg har ikke selv så meget forstand på alle de forskelige udtryk osv. så håber på at i kunne hjælpe mig til at finde det rigtige


    Hilsen
    Dennis
    ps skulle gerne have fundet en inden d29/3 da det er der han bliver 16 :-) :9xo



    Jeg håber at en af jer kan hjælpe mig igen med at købe det rigtige ;)
    der er kommet nogen bud og der er en masse på DBA
    men hvad skal man kigge efter og hvad ville jeres forslag være


    er det evt sådan noget her:
    http://www.dba.dk/kraftig-gamer-pc/id-1031576461/



    takker på forhånd for hjælpen

  • Det kommer jo meget an på hvor meget du kan gøre selv ift. til at samle dele fra forskellige køb. Både Intel og AMD entusiaster er for tiden i gang med at opgradere, så du kan være heldig at finde en processor og bundkort til en rimelig penge brugt - det samme gælder i mindre grad for Grafikkort, men man kan være heldig. :)


    Men helt konkret hvilke dele lader jeg være op til vores mere "budget" kyndige brugere, der har markant bedre forstand på hvor langt ned man kan gå og få en god spilydelse. Dog vil jeg i høj grad foreslå at I holder jer fra gamer produkter hvad angår tilbehør som mus og keyboard, da det hurtigt æder mere af budgettet end hvad det nødvendigvis giver over et kontor keyboard og en kedelig, men funktionel mus. De kan altid udskiftes senere.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Til dit budget, så ligner det da et ganske fint bud, dét du har fundet på dba :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Ja det er ihvertfald ikke et dårligt bud til den pris - Der er plads til at den unge mand stille og roligt kan skifte enkeltdele ud eftersom der er ønske og behov for det. 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Vil også slutte mig til og sige at dit bud fra DBA ikke er helt ved siden af. Kan måske nok finde et bedre tilbud ved at gå på jagt og samle dele selv mm. men så kræver det jo også en del mere besvær :)

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Hej,


    Fin PC, men jeg ville prøve at finde lidt flere penge, så du kan få en med en nyere processor og bundkort.


    En X6 1090T er lidt sløv, men kan du se bort fra dette, så er det et udmærket køb.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Sådan kan man blive ved :)
    Man kan altid lige få det en tand bedre, for 500 kroner her og der..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Sådan kan man blive ved :)
    Man kan altid lige få det en tand bedre, for 500 kroner her og der..


    Ja, kunsten er at finde den rette balance. ;)


    Sagde det også kun fordi jeg havde en X6 1090T for 5 år siden, og der var den ganske fin. 5 år er bare lang tid indenfor teknologi. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg kan varmt anbefale et system med den forholdsvis nye Pentium G4560.
    Det er jo en Dual Core, men med 4 tråde.
    Jeg har for nyligt købt et eksemplar og smidt det i et B250-bundkort.
    Sammen med 8 GB DDR4 og et RX 480 8 GB, synes jeg at være landet i et regulært sweetspot.


    Det hele har stået mig i ca. 4300 (inkl. en M.2 SSD på 128 GB)


    GPU'en fik jeg på tilbud hos Proshop, de havde det til 2000 kroner her i weekenden.
    Måske kan du skære ned til et 470, men de ligger så tæt på hinanden prismæssigt, at det nok bedre kan svare sig at gå efter 480'eren.



    Du kan evt. kigge lidt her:


    http://www.eurogamer.net/artic…60-budget-cpu-king-review



    Og her:


    http://www.techspot.com/review…-pentium-g4560/page4.html

  • En CPU har ikke traade. Det er software der har traade.
    En CPU har logiske cores eller man taler om hvor mange traade den kan haandtere samtidigt.


    men traade i sig selv er altsaa et stykke software code.
    Det skaber en masse forvirring nar terme saa taet paa hinanden bliver brugt forkert