Ny computer eller opgradering

  • Hejsa!
    Jeg er ved at være træt af at have forholdsvist lav FPS, når jeg spiller Counterstrike, H1Z1 osv.
    Jeg vil derfor gerne vide om det er muligt, at bare nøjes med en opgradering eller jeg burde sælge min pc og opgradere. Derfor vil jeg også gerne vide dens værdi.


    Jeg har tænkt på et opgraderingssæt fra Komplett.dk med CPU + Bundkort


    Følgende specs for min stationær:
    AMD FX-8320 8CORE 3.50GHz
    16GB Dual-Channel DDR3 799MHz
    MSI 970 GAMING (MS-7693)
    Nvidia Gefore GTX 970 4GB
    Coolermaster RS-700-ACAB-B1 700W
    120GB SSD + 2 harddiske på 1TB


    Alt hardware i computeren er omkring 2 år gammelt, undtagen grafikkortet, det er 1 år gammelt.
    Glæder mig til at høre jeres input.


    Mvh

  • altså jeg ville slå koldt vand i blodet en måneds tid.


    ryzen er lige om hjørnet og der kommer til at være super meget på brugt markedet lige om lidt :-)

  • altså jeg ville slå koldt vand i blodet en måneds tid.


    ryzen er lige om hjørnet og der kommer til at være super meget på brugt markedet lige om lidt :-)

    Jeg venter også en månedstid, men ser bare rigtig den store grund til at skulle overveje Ryzen, da jeg også skal investere i et nyt bundkort og graffikkort(?) så vidt jeg kan forstå. :)

  • Jeg venter også en månedstid, men ser bare rigtig den store grund til at skulle overveje Ryzen, da jeg også skal investere i et nyt bundkort og graffikkort(?) så vidt jeg kan forstå.


    Du kan lige så godt glemme den platform, du kører med nu. Den er simpelthen alt for ringe til gaming. Du vil opleve i rigtig mange spil at en lille Intel g4560 (dual core m. hyper threading) løber fra din AMD CPU selv om den har 8 kerner.


    Men dit grafikkort er stadig fint til 1080p gaming, så det er ikke der, du skal starte.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • behold det du har
    spar op
    amd 8320 kan spille det fleste spil
    battlefield 1 kan den klare ,det spil der kræver mest endnu af cpu og gfx
    vent 3 til 4mdr endnu
    vent til krigen, på cpu, mellem amd og intel,
    l der bliver fald på prisen cpuer ,med op til 50% efter, hvad nyhedbladene skriver.
    og nvidia og amd kommer ,der nye graffikkort som er op 30 til 80 % hurtiger end nvidia 1070 eller amd rx 480
    dårlig tidpunkt og købe hardware nu

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • 50% mooooon dog. De er begyndt at skære 20 pund af i England for 7700K.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • battlefield 1 kan den klare ,det spil der kræver mest endnu af cpu og gfx


    Ja og nej. Ja du kan køre det men lige så snart du tager en 64 mands server så dykker FPS ret langt ned pga. den ikke har en god nok single core hastighed. Har selv en 8320 ved 4,4 og har prøvet op til 4,6 det hjælper ikke :/
    Spiller selv med et ældre Titan 6Gb som svare nogenlunde til et 970. Dog kører jeg 2560x1080 så kan være det er mit problem.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb