Macbook: Erstat dele eller ny laptop.

  • Hej Tweak.


    Står lidt i et dilemma. Jeg har en macbook som er 6-7 år gammel (fra sommer 2010). Jeg er meget glad for den, men som forventet hoster den efterhånden lidt. Både batteriet og harddisken er på kanten til at give helt op. Mit spørgsmål er om det giver mening/er muligt at få erstattet disse dele - eller om jeg skal købe en ny laptop (som så bliver en billig én).


    Er der nogen som har erfaring med denne problemstilling?

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

  • Tusinde tak for svaret, jeg vil undersøge det. Kan være jeg lige skriver igen her hvis der kommer flere spørgsmål op.

    Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

  • Vi sælger sindsygt mange SSD'er i butikken her til kunder der kommer ind med "trætte" og "langsomme" maskiner. Du venter utroligt langt tid ofte på harddiske hvor resten af hardwaren sidder og keder sig.


    Vil en SSD give bedre ydelse i programmer og spil? Nej - Men du kommer til at se markant mindre ventetid og "timeglas" generelt, og dit operativsystem er meget ofte ude for dette når det føltes langsomt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |