Hitachi HDD tabt partitions tabel?

  • Jeg har et Hitachi drev der er blevet forvirret. Det er et rent data drev og alt kan erstattes derpå så ingen problemer, det er bare møg irriterende.


    Windows kunne pludselig ikke finde drevet efter en genstart og inde i disk manager står den fulde størrelse som not initialized (jeg bruger US Windows 10).
    Prøver jeg at oprette en partition eller andre måder at tilgå drevet på, så får jeg en I/O input fejl.


    Jeg prøver lige nu at lede efter forsvundne partitions tabeller, med det her program, men da det er et 4TB drev ser det ud til at tage næsten 8 år inden den er færdig med at søge.....


    Er mit drev dødt og jeg spilder min tid?



    Hitachi HGST Nas 4TB 64mb cache hdn724040ale640, det er den model der driller mig. Jeg har et OS drev i samme maskine som virker fint, så det er ikke et controller eller driver problem, ellers ville intet af det have virket. USB drev dukker også fint op i disk manager. Har kørt et par dage tilbage i min OS installation via daglige backup images, for at være sikker på det ikke var en pludselig fejl direkte i Windows.

  • Du siger selv, at alt kan erstattes på dit drev.


    du har selvfølgelig prøvet format C, og så oprette en ny paration på drevet, ikke ?. Ikke for andet, men for at se om du overhovedet kan få tilgang til drevet. Kan du se, så se efter om der er en opdatering til drevets firmware på Hitachi's website.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hello
    Jeg husker fra en tidligere udfordring af denne type, hvor windows skriver "not initialized", hvor jeg efter et stk tid fandt ud af at ved at højreklikke på disken inde i disk-manager så en mulighed for at initialisere disken, og det fik windows på rette spor uden tab af data, om det var på selve "disk-området" eller foran husker jeg ikke, men værd at prøve !

  • Jeg gav op, via PMagic 2017 fandt jeg en uoprettelig sektor fejl i en af de første sektorer på disken, så det lyder i mine ører som en RMA... Den er ihvertfald på vej til Tyskland nu og er ellers imellem tiden blevet erstattet af en IronWolf 4TB som spinder som den skal