V: Byg-selv til 15k

  • Hejsa,


    Jeg har 15.000 til at samle en pc, der gerne skal kunne det meste. Det eneste jeg ikke laver er 3D-grafik, men jeg gamer, programmerer og laver billed/videobehandling.


    Jeg har 2 HD skærme (almindeiige 1920x1080 BenQ 24" BenQ skærme) og en fin mus.


    Men jeg skal have pc + godt, LYDLØST tastatatur).


    Hvis der findes en god færdigbygget pc er jeg med på det, men jeg tror jeg får mest for pengene ved at bygge selv.


    Jeg spekulerer på at købe følgende foreløbigt:


    i7 7700k
    MSI Z270 Gaming M5
    Corsair LPX 3000 MHz DDR4 16 GB
    EVGA 650 G2
    Noctua NH-U14S
    NZXT H440 kabinet
    Asus GTX 1070 Dual fra power


    og så er der stadig nogle tusinde at købe tastatur plus evt andet.
    Synes I det er bedre at gå all out og købe en GTX1080? Jeg synes prisen er lidt pebret :)

  • Om du skal vælge et 1070 eller 1080 kommer an på, hvilke krav du har til spil. Umiddelbart kan du jo "kun" køre 1080p, og det klarer et GTX 1070 til UG. Men der er langt mere power i et GTX 1080, hvilket kan komme dig til gode senere hen. Ellers kan du evt. vente på at GTX 1080ti bliver udgivet, og håbe på en lille prisnedsættelse af 1080'eren.
    Husk desuden også på, at AMD angiveligt har et par ret hidsige grafikkort på vej, som skulle kunne hamle op med GTX 1080, hvilket også kan betyde prisnedsættelser på den front.

  • Tak for svar.
    Jeg er i en situation, hvor jeg får dette betalt fra anden side, og derfor skal have bestilt den inden den inden på tirsdag, så jeg kan desværre ikke vente og se, selvom det garanteret lyder som en god ide.


    Mine krav til spil er, at de skal køre så godt som muligt, og også gerne lidt frem i tiden, men jeg har ingen planer om 4K eller VR i den nærmeste fremtid :)


    Jeg vil jo gerne have, at denne her maskine er en lille smule fremtidssikret (bare lidt i hvert fald), så det er derfor jeg overvejer en 1080'er, men på den anden side er pengene måske bedre givet ud til noget, hvor pris/ydelse matcher lidt bedre? F.eks. mere harddisk, bedre bundkort, et super tastatur eller et lækkert kabinet?

  • Et godt tastatur koster omkring 1000,- (Corsair K70, Strafe eller Razer BlackWidow Chroma f.eks.), så det er ikke det der vælter budgettet :)
    Men altså jeg vil sige, at hvis du har planer om at anskaffe dig en 4k skærm inden for meget nær fremtid, så er et 1080 alle pengene værd. Men hvis der går et halvt til et helt år, så er et "midlertidigt" GTX 1070 nok bedre sådan rent investerings mæssigt, da det til den tid bedre vil kunne svare sig at købe et helt nyt kort.

  • 500-600 watt
    mere er der ikke brug for.


    måske en 1440 p skærm?
    til videoredigering er det i hvert fald en virkelig lækkert ting at have imo.



    kam varmt anbefale et k70 tastatur har selv et med MX-brown taster, men hvis det ikke skal sige noget så er det ved rubber dome tastatur du skla ud i og ikke mekanisk eller ???

  • Jeg bruger 2 skærme, så jeg tror sgisme det bliver lidt for dyrt at opgradere :)
    Tastatur - ja, det er lyden der generer min kone :) Jeg kan godt lide at skrive på mekaniske tastaturer, men tror du jeg kan få et rubber-tastatur, der er lækkert at skrive på?
    Hvad siger I til følgende samling dele? Noget I ville skifte ud?




    [Blocked Image: https://s29.postimg.org/q2ebwn593/Min_Indk_bskurv_2017_01_22_21_01_12.png]

  • der mangler et bundkort XD
    gå efter noget der har z270 chipset, og så er det bare at sortere efter firma, personligt msi, asus eller gigabyte.
    og der efter features :-9
    https://www.computersalg.dk/i/…270-tomahawk-bundkort-atx
    det board er en mulighed det har også m.2 porte til m.2 ssder :-)




    jeg ville nok gå efter et 1070 i stedet og så 32 gb ram hvis du roder med video evt en ekstra ssd som spil storage eller scratch disk.


    personligt er jeg vild med storm striker kabinettet fordi der har nogle vold fede features som en front loaded 2.5" drev bay og den slags og masser af plads til harddiske.
    https://www.computersalg.dk/i/…r-master-cm-storm-stryker
    https://www.computersalg.dk/i/…r-master-cm-storm-trooper

  • Klart et bundkort :-D


    Hvordan er det med SSD'er i dag? Er den jeg har valgt ok eller er der nogle ting, jeg skal være klar over?
    Det der kabinet ser virkeligt fedt ud - hvordan med køling - skal man bruge ekstra? Jeg vil gerne have den så lydløs som mulig!


    Tak igen!

  • Kabinettet du har valgt er magen til mit. Det er virkelig dejligt at arbejde med, dog synes jeg at de medfølgende blæsere larmer lidt for meget efter min smag, samt at der er lidt vibrations støj fra fronten. Blæser hubben der medfølger er heller ikke fem potter pis værd hvis du spørger mig, den er rar at have, men giver ikke mulighed for PWM styring til blæserne, hvilket er et kæmpe minus i mine øjne. Kølingen er heller ikke optimal, da der ikke er mange indgange til luft, og heller ikke mange udgange, så hvis du vil overclocke, er det måske værd at tage med i overvejelserne. Desværre var det dengang det flotteste kabinet med aflukket strømforsynings rum, så man kan gemme alt sit kabelrod.


    http://imgur.com/a/9RwNb


    SSD'en er fin, i bund og grund er der ikke noget at være bange for, og den Samsung du har fundet er klart en af de gode af slagsen.
    Kan ikke lige se at du har valgt en HDD til lager? Det kan være at foretrække, da store SSD'er er dyre, så de fleste vælger at købe en 1-2 TB HDD til diverse billeder, film osv..

  • Kan btw. også anbefale et K70 tastatur, og de findes da også med næsten lydløse Cherry MX keys (kan ikke lige huske farven).
    Ellers er der BlackWidow Chroma Stealth, som er en næsten lydløs udgave af det populære BlackWidow Chroma.


    Så der findes næsten lydløse mekaniske keyboards.

  • well du kan altid smide noctua blæsere i, de er super stille :-)


    storm kabinettet er virkelig fedt og super at arbejde med har bygget en maskine i det for en kammerat, og det er virkelig god plads til at tilføje hdds osv :-)



    det her kunne også være et godt keyboard ?
    https://www.proshop.dk/Tastatu…atur-Nordisk-Sort/2512731?

  • Helt klart et par NF F12 ville gøre underværker.
    Tror dog jeg vil smide et par Corsair MG blæsere i. Skal bare lige finde dem til en fornuftig pris.


    Strafe er også et godt tastatur, min kæreste bruger sådan et, og er ret glad for det.