Pixel fejl på ældre MacBook Late 2012.

  • Hvad er din mening? 3

    1. Ja - skift kun skærm (0) 0%
    2. Ja - skift kun blæser (0) 0%
    3. Ja - skift både blæser/skærm (1) 33%
    4. Nej - det kan ikke svare sig (2) 67%

    Hej alle sammen!



    Nu er det mit tur til at få lidt hjælp, eller høre om jeres erfaringer når vi snakker om udskiftning af dele på ældre MacBooks.


    Det er således at jeg har købt en brugt Macbook pro 13'tommer late 2012, til 3.000 kr.
    "Problemet" er sådan at der er mere end 3-5 pixelfejl på den omtalte Macbook pro, dog ikke noget man ligger mærke til medmindre man ser film eller sort baggrund på.


    Jeg har undersøgt mulighederne om det overhovedet er muligt at få en ny skærm til den omtalte Macbook, og det er det!
    Prisen ligger omkring 880(skærm) kr + 440(tekniker) kr, udover det så skal den jo også sendes til den omtalte virksomhed med GLS eller PostNord. Så vi kommer vel nok op på de 1800 kr.


    Endnu mere så synes jeg at blæserne larmer når jeg evt. ser film eller har flere faner åben på min Macbook pro, er dette normalt?
    Den ligger lige nu på ca. 73 grader, og begge blæsere kører med 5622RPM, dvs halv svag støj.


    Kort og godt:
    Hvad er jeres mening om det, er det en god ide? Mens man er igang, er det så også en god ide at skifte blæserne?
    Er PostNord/GLS gode til deres job, så den ikke bare bliver tabt i posten osv..?

    //Vaxie


    My Setup

    CPU


    Intel Core i5 4670k @ 3.40GHz

    RAM


    16 GB Dual-Channel DDR3 @ 1400MHz

    Motherboard


    ASUStel COMPUTER INC. MAXIMUS VI FORMULA


    Graphis


    4095MB GTX 970


    4095MB GTX 970


    = SLI

    Storage


    111 GB SSD
    931GB Western Digital SATA
    2.000GB Seagate SATA


    Power supply
    CX Series CX750M

  • Jeg vil mene at tre små pixelfejl ikke er det værd at skifte skærmen for - Der kan ske langt værre ting for den skærm, og så kan du risikere at skifte igen senere.


    Har du prøvet diverse programmer som forsøger at stresse krystallen tilbage i dens korrekte position? Det hjælper en sjælden gang imellem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |