Seriøs Gamer PC

  • Hej jeg skal til at opgradere min PC, og har se på disse ting.
    er det noget i kan anbefale, eller har i nngle andre ider?


    Intel Core i7-6700k 4ghz
    http://www.edbpriser.dk/processor/core-i…d-10986113.aspx


    ASUS Z170 pro gaming
    http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-z1…d-11358339.aspx



    2 x Corsair Vengeance lpx 2x8-gb
    http://www.edbpriser.dk/ram/corsair-veng…d-11430659.aspx



    Jeg skal bruge min PC til prima Gaming, men også til grafisk arbejde, og vil gerne have nogle dele, som jeg kan have i nogle år, uden at min PC bliver "forældet" samt kunne klare fremtidige spil uden de store problemer.


    p.s.
    Min nuværende pc har
    Motherboard
    Asus P8z77-M
    CPU
    Intel Core i7-2600 CPU 3.40GHz
    RAM
    Kingston HyperX 2x4 gb
    GPU
    Geforce GTX 980
    Harddisk
    2x samsung SSD 500GB

  • Personligt ville jeg ikke gøre det. Din CPU er fin nok forudsat, at du kan OC den helt op, ellers giver en ny platform dig ikke ret meget.


    Du vil "måske" få en ganske lille forskel i dit grafiske arbejde, men det er slet ikke opgraderingen værd og i spil vil du slet ikke få noget som helst.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Personligt ville jeg ikke gøre det. Din CPU er fin nok forudsat, at du kan OC den helt op, ellers giver en ny platform dig ikke ret meget.


    Du vil "måske" få en ganske lille forskel i dit grafiske arbejde, men det er slet ikke opgraderingen værd og i spil vil du slet ikke få noget som helst.


    Mvh
    Sam

    Hvad vil anbefale jeg gør?


    Jeg har søgt lidt omkring OC, men har ikke rigtig fundet ud af hvordan, og hvor sikkert det er at gøre det.

  • Helt enig med Ebo at "det ikke er det værd". Når det så er sagt, så er der i visse spil en ret betydelig forskel i mellem i7 6700k og i7 2600k.
    I disse benchmarks er der i visse spil helt op til ca. 30% forskel på de 2 CPU'er. Begge er OC til 4,4 GHz. Forskellen vil blive mindre, desto svagere grafikkort man bruger. Men i videoen er der testet med et Titan X, der var det kraftigste grafikkort dengang. I dag yder et Gtx 1070 nogenlunde det samme.
    https://www.youtube.com/watch?v=4sx1kLGVAF0

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg har læst flere steder at man ikke skal overclock en i7-2600 (Ikke K Model)
    Det er derfor jeg tænkte på at købe en I7-6700K


    Dermed sagte, er det så det rette Bundkort, samt RAM jeg har valgt til dette?
    Eller er der noget i bedre kan anbefale?


    p.s. Jeg har ikke sat nogle pris rammer fro denne opgradering, så der er næsten ingen grænser.

  • Jeg har læst flere steder at man ikke skal overclock en i7-2600 (Ikke K Model)


    Sikker på at det ikke er en 2600k? Bundkortet er et z77, så undrer mig at man har kombineret en låst CPU med OC-venligt bundkort. Men hvis det er tilfældet, og du vil købe nyt, så vent til vi ser hvad AMDs CPUer byder på. Det er svært at forudse, hvad der sker. Måske kommer AMD med nogle habile CPUer og det tvinger måske Intel til at sænke deres priser.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • til info, så fik jeg købt delene:
    Asus Z170 Pro Gaming Motherboard
    i7-7700k
    4x 8gb Corsair vengeance Ram


    Delene køre perfekt sammen, og har en rigtig god ydelse som en Gamin pc.


    Kan klart anbefale delene til andre.

  • Hvad er den store forskel på Z170 og Z270?
    Er det overhoved en forskel man kan mærke?



    Nej egentlig ikke, du får bare 4 PCI-e lanes mere, ellers er der ikke rigtig noget at snakke om.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Som EBO er inde på, mærker du næppe noget til det, medmindre du er forbruger af PCI-E lanes til NVME SSD diske, eller har planer for at bruge den kommende Optane teknologi, som ikke er færdiglavet endnu.


    Ellers er der RGB headers, der kan bruges til at koble AURA kompatibelt udstyr til at tilkoble og styre RGB fans, led-strips og lignende.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |