Hjælp computer vil ikke starte efter nyt grafikkort

  • Hej tweak jeg har fået et nyt msi geforce 1080 x gsmning i julegave
    Jeg har lige prøvet at sætte det til men computeren vil ikke starte nu?!
    Jeg prøvet at sætte det gamle grafikkort i og den vil stadig ikke starte
    Der er lys i bud kortet men som sagt så vil power knappen ikke virke?


    Håber i kan hjælpe mvh Thomas

  • Du er med al sandsynlighed kommet til at hive power switch stikket der forbinder kabinettes strømknap med bundkort og strømforsyning.


    [Blocked Image: http://www.anycpu.com/projects/diypc/GraniteBay/_Processor_files/image031.jpg]



    Husk at kigge på bagsiden af stikket - Der er en pil der viser plus og minus. Pilen skal sidde hvor + er anvist på bundkortet eller i manualen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvor er disse metalspidser henne hvis vi siger at Processor og RAM er "nord" ? :)


    (Et billede eller to med telefonen skader aldrig - Du kan smide dem op på peecee.dk, Tweak's billedhosting side)


    Den røde farve _kan_være en fejl på grafikkortet eller skærmkablet. Sker det samme hvis du skifter til det gamle kort?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er øst fra grafikkortet.. uheldet skete da jeg ville klikke mit gamle grafikkort ud hvor jeg sp kommer til at bøje dem i stedet for at klikke grafikorttet ud.. så lige ved siden af.. Computeren slukker efter 5min også skal jeg pille ved de metal plinter.. tror de styrer min CPU?
    Tror muligvis at den bliver for varm også slukker computeren af sikkerhedsmæssig grund