Opgradering af CPU/MOBO/RAM/Køler i det nye år

  • Har et budget på cirka 4000+-.


    RAM tænker jeg bare skal være 2100mhz+og 16gb, ellers er jeg ligeglad.


    CPU køler rigtig gerne kom med forslag, skal overclockes men behøver ikke være helt vanvittigt. Har faktisk været okay tilfreds med min arctic a30 der kunne køre min 8320 på 4,4 ved max 60 grader i spil. Men jeg tænker umiddelbart noget luftkøler 400-600 klassen, en 240mm AIO kunne også komme på tale, men kan det svare sig?


    Nu kommer det svære så!
    Jeg har 2 Titan kort, det ene låner min kammerat for tiden da jeg ikke kan bruge det i mit system. Jeg kan køre SLI i benchmark og udnytte kortende, men at spille spil giver SLI dårligere yddelse end bare et enkelt kort. Asus support for mit bundkort sagde AMD systemer bare var elendige til SLI og det som sådan ikke rigtig virkede. Syntes jeg er rimeligt skod da jeg købte min PC med SLI i tanken og så står jeg 4 år senere og får at vide deres bundkort som understøtter SLI, slet ikke kan gøre det -.-' Anyways!


    Jeg vil rigtig gerne støtte AMD da jeg mener de rent faktisk prøver noget med deres CPU'er istedet for de kedelige moneygrapping i5/i7'ere.. Men hvis ikke Ryzen understøtter SLI ligsom FX990 ikke gjorde, nytter det jo ikke noget.
    Så hvad skulle jeg gå efter?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Bedste råd er vel at se, hvad AMD kommer med af 4 kernede CPU. Ang. AIO'er, så kan det bedst betale sig at holde sig til luft, da du skal op og ofre små 1000 kr. for at få noget anstændigt.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Bedste råd er vel at se, hvad AMD kommer med af 4 kernede CPU. Ang. AIO'er, så kan det bedst betale sig at holde sig til luft, da du skal op og ofre små 1000 kr. for at få noget anstændigt.


    Ja det må nok blive en NH-DH14/15 :)
    Men tænker bestemt ikke det skal være en quadcore, bliver nok 6 kernede udgave hvis det bliver AMD.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg ville i første omgang vente, simpelthen for at se hvad Zen egentlig kan. Den får launch ifølge rygterne Januar-17-2017 og så varer det ikke længe inden de første uafhængige tests dukker op.


    Alt under de 2 toptier CPU'er, er simpelthen ikke være og beskæftige sig med, da de kun har 4-6 kerner og der bliver ikke nok bare 2 år frem i tiden. Du kan selv se, at Intel med deres Canonlake opgraderer deres entry CPU til minimum 6 kerner, så 4 kerner hører fortiden til, allerede fra sidst i 2017.



    Af luftkølere, enten Noctua, Polimatech, Be'quiet, så er du slet ikke helt gal på den. AIO har jeg kun dårlige erfaringer med, ellers skal man op over de 1000/1200 før det egentlig er værd og beskæftige sig med. Tænker f.eks. swiftech.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja venter helt sikkert på Ryzen. Har også læst at arkitekturen er faktisk meget lig med Intel's og specielt deres HT system. Så har store forhåbninger til chipsettet kan køre mine grafikkort.


    Kan se en swifttech 240 x2 kan skaffes til 1000 på en god dag. Lyder til det ville være okay, men er bare ikke rigtig sikker på det egentligt er mit behov^^ nu må vi se hvis jeg lige skal strække budgettet og få 8core udgaven kan en luftkøler også klare det :P


    En anden tanke, min PSU er ved at være 4 år nu. Hvornår skal jeg tænke på at skifte den ud? Tænker den da ihvertfald kan holde nogle år endnu, men hvor lang tid?
    I de 4 år jeg har haft den har jeg ikke trukket meget over 500W ved fuld load. Så den har haft det "let". Men nu får jeg snart det ekstra 250W GPU i, og med overclock så er 700-800W nok ikke urealistisk. Tænker det også har en betydning?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • En anden tanke, min PSU er ved at være 4 år nu. Hvornår skal jeg tænke på at skifte den ud? Tænker den da ihvertfald kan holde nogle år endnu, men hvor lang tid?


    Kvalitets PSU'er holder generelt i mange år. Kig på de store EVGA'er, her får du 10 års garanti.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD