Ny harddisk melder fejl ved opstart

  • Se billede : http://imgur.com/a/osZqB


    Billedet viser:
    Fejlen som vises på min opstart skærm
    Disken jeg har sat i
    Kablet og hvilken port på bundkortet som jeg har brugt (SSD Cashing) - stikket som sidder lige bagved



    Jeg får denne fejl efter et disken som også vises på billedet er blevet sat i - Hvad skyldes fejlen og hvordan skal det løses ?



    Efter at disken er sat i har jeg været inde i Bios, og gemme ny opsætning

  • Prøv at starte diskhåndteringen


    Kontrolpanel / System og sikkerhed / Opret og formater harddiskpartitioner


    og se om harddisken er formateret - ellers gør det! :-)

  • Prøv at starte diskhåndteringen


    Kontrolpanel / System og sikkerhed / Opret og formater harddiskpartitioner


    og se om harddisken er formateret - ellers gør det! :-)

    Er enig med Hymn :goodpost:

  • Hello
    Jeg kan kun gætte, men hvis dit motherboard er et Asus, og du kun sætter en HDD i SSD-chashing stikkene (forventer der er plads til to lager-enheder der hvor der står SSD-cashing) vil du få en opsætnings fejl, da de to stik er beregnet til at kombinere en HDD med en SSD, for at få øget læse/skrive hast. Det er en form for raide løsning som skal sættes op, enten via bios eller med en tast-kombination i løbet af opstart, begge dele vil du finde svar på i motherboard manualen, som normalt vil være at finde online, hvis du har smidt din manual ud !
    Det er måske muligt via bios at slå SSD-cashing fra så du kan bruge stikkene på normal facon !
    Har du andre ubrugte sata stik på dit motherboard, så brug et af dem i stedet !
    Du kan også skrive nøjagtigt hvilket motherboard du bruger, det vil stå i bios eller på dit motherboard, du kan også hente et lille program CPU-Z
    http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/cpu-z_1.78-en.exe


    Installer og start det, gå til fanebladet Mainboard og skriv til os hvad der står under "Manufacurer" og "Model" skriv også gerne hvilket styresystem og version du bruger !