Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 10. december 2016, 12:05

Se billede : http://imgur.com/a/osZqB

Billedet viser:
Fejlen som vises på min opstart skærm
Disken jeg har sat i
Kablet og hvilken port på bundkortet som jeg har brugt (SSD Cashing) - stikket som sidder lige bagved

Jeg får denne fejl efter et disken som også vises på billedet er blevet sat i - Hvad skyldes fejlen og hvordan skal det løses ?

Efter at disken er sat i har jeg været inde i Bios, og gemme ny opsætning

stonefox har vedhæftet følgende billede:
  • Harddisk problem i tower.jpg

2

lørdag, 10. december 2016, 12:51

Prøv at starte diskhåndteringen

Kontrolpanel / System og sikkerhed / Opret og formater harddiskpartitioner

og se om harddisken er formateret - ellers gør det! :-)

mvh Hymn

Win 7 pro, Intel i7, 4,00 GHz, 32 GB ram, GTX 1050TI

3

lørdag, 10. december 2016, 15:01

Prøv at starte diskhåndteringen

Kontrolpanel / System og sikkerhed / Opret og formater harddiskpartitioner

og se om harddisken er formateret - ellers gør det! :-)
Er enig med Hymn :goodpost:

Asus Maximus VI Formula -
Samsung SSD Evo 256 GB -
Corsair Obsidian 750d -
Corsair H100i hydro -
Corsair Dominator Platinum 16GB -
Corsair ax860i -
Intel I7 4770K -
MSI GTX 780 -

MvH
Administratoren

4

lørdag, 10. december 2016, 16:20

Hello
Jeg kan kun gætte, men hvis dit motherboard er et Asus, og du kun sætter en HDD i SSD-chashing stikkene (forventer der er plads til to lager-enheder der hvor der står SSD-cashing) vil du få en opsætnings fejl, da de to stik er beregnet til at kombinere en HDD med en SSD, for at få øget læse/skrive hast. Det er en form for raide løsning som skal sættes op, enten via bios eller med en tast-kombination i løbet af opstart, begge dele vil du finde svar på i motherboard manualen, som normalt vil være at finde online, hvis du har smidt din manual ud !
Det er måske muligt via bios at slå SSD-cashing fra så du kan bruge stikkene på normal facon !
Har du andre ubrugte sata stik på dit motherboard, så brug et af dem i stedet !
Du kan også skrive nøjagtigt hvilket motherboard du bruger, det vil stå i bios eller på dit motherboard, du kan også hente et lille program CPU-Z
http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/cpu-z_1.78-en.exe

Installer og start det, gå til fanebladet Mainboard og skriv til os hvad der står under "Manufacurer" og "Model" skriv også gerne hvilket styresystem og version du bruger !

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.