• hej..
    Har et problem med min comp..
    Har lige skiftet bundkort og cpu køler.. Nu køre min cpu pludselig 100 % i eksempelvis Football manager og spiller bliver derfor meget langsomt..
    Hvad kan det skyldes.. Har ikke formateret efter skift af bundkort..

  • Hvor anderledes er det nye kort? Snakker vi et andet chipsæt? Mærke? Hvis det ikke er et helt ens kort, kommer der nok til at være en vis konflikt med de gamle chipsæt drivere.


    Fulgte der en CD med til bundkortet? Smid den i og kør setup - Typisk er der en automatisk installation til alle drivere. Lad den køre igennem, genstart og så prøv Windows Update bagefter. Hvis det ikke virker må du lige råbe højt. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kan du ikke smide op hvilket bundkort og CPU du har? Evt. også det tidligere bundkort?


    Virker underligt det ikke understøtter Windows 10?

  • Medmindre kortet er vildt gammelt, så er der helt sikkert drivere til det.


    Du bør re-installere Windows på din PC, når du har skiftet bundkort.


    Hvilket kort er dit nye og hvilket var dit gamle?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du bør geninstallere dit Windows, når du skifter bundkort. Jeg er rimelig sikker på dit problem ophører, hvis du gør dette (og ellers har gjort alt andet rigtigt).


    Efter det installerer du driverne til lyd, LAN, gfx, USB, etc.


    Selve chipsæt driver kan Windows egne ofte klare det fint.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Start med at finde ud af HVAD der bruger de 100% er det kun spillet er er der andet lige saa ?


    Hvordan er din temp ? hvis din CPU drosler ned pga varme vil et mindre load se stoerre ud da det forholdsmaessig nu tager en store bid af en mindre kage.