HJÆLP... Computer slukker af sig selv

  • Hej Alle Tweakere...


    Jeg har et problem med min computer.


    Jeg har lige købt et nyt bundkort, da det gamle ikke virkede mere.
    Det nye bundkort er et ASRock fm2a68m-dg3+
    Cpu er en AMD a8-6500


    Systemet fungerede fint efter installering af win 7, men efter Jeg installerede driveren til apu'en slukkede computeren af sig selv efter 30 sek ca og vil først starte igen efter strømmen har været taget af
    Har prøvet at installer windows igen også på en anden hdd og det har virket fint lige indtil driveren til apu'en blev installeret
    Har både prøvet med den det fulgte med bundkort og den nyeste fra amd, uden resultat
    Hvad gør jeg forkert ?


    Håber nogen kan hjælpe

  • det er jo muligt det er en form for anti-funktion til folk der skulle stjæle din pc inde i forretningen, så det nemmeste ville jo være at høre dem om der er en kode du skal taste ind i windows login eller ude i dit nye bundkorts hovedmenu . den slags kan kræve at man kun kan starte op med 1 Ramklods eller lign..det er jo beregnet til at folk ikke skal stjæle din pc :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Syntes ikke rigtig det giver nogen mening, når den først gør det efter jeg har installeret driveren til APU'en
    Hvis jeg ikke installerer driveren, kan den sagtens køre uden problemer, men så virker graffikchippen ikke optimalt.
    Jeg har en væskekøler på med temp måler, og efter jeg installerer apu driveren sitger temp fra 25-26 grader til 35-36 grader
    Når computeren slukker, bliver power lampen ved med at lyse, men computeren er helt død, og kan ikke startes igen før jeg har fjernet strømstikket og afladet.


    Det er jo heller ikke en computer jeg har købti en butik, det er en selvbyg

  • Er du 200% sikker på at der ikke er standoff skruer et sted hvor bundkortet ikke er isoleret?


    Der skal KUN være standoff skruer imellem bundkort og kabinet hvor der er huller til skruer på bundkortet. Er de andre steder, kan der ske kortslutninger.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • har du prøvet at køre noget der kan vise temperaturer osv når du installerer driveren ?
    for det lyder som om enten driver, mortherboard eller processor har et problem.



    du skrev også at du har fået nyt MB hvad skete der med det gamle ??

  • prøv tage det pin de frar går powerknappen på kabinettet til bundkortet
    kunne være en kortsluttning der
    det hjælper sommetider at trykke en 10 gange på powerknappen til kabinettet
    check din køler til cpu tag den af og læg nyt lag kølepasta på de kunne være varmeproblem

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Er der eventuelt mulighed for at du kan opdatere BIOS til en nyere version? Man overser ofte hvor vigtigt det kan være for komponenter der er nyere end bundkortet selv. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |