Geforce 1070 G1 Gaming Gigabyte - crash intet signal.

  • Hej, blev recommended den her side af en ven til at få hjælp til mit problem.


    Mit problem er at mit gfx kort crasher.


    det der sker er


    sort skærm, intet signal 1 sek efter går blæserne på 100% imens det sker fungere min pc helt fint kan stadig være online i spil og snakke på disord/skype men bare intet se fordi mine skærme intet signal har. Det eneste jeg kan gøre er at genstarte min pc. jeg vedhæfter en GPU-Z log så i kan se hvad der sker.


    et andet problem jeg har som jeg tror er relateret er BSOD "IRQL not less or equal storport.sys" men efter at jeg har sat blæserne på meget højere nivuea end standard har jeg ikke oplevet det problem siden. gfx kort sidder tæt på harddiske som indrømmet er ved at være gamle.


    Hvornår sker det?


    de fejl her kan være med 2 dages mellemrum eller 30min mellemrum det er fuldstændig random. Også det der gør det så svært at fejlfinde syntes jeg. De sker mens jeg sidder i windows og browser eller i world of warcraft, sjovt nok er den ikke crashet i BF1 endnu. point is det er lige meget hvad jeg laver. I loggen som jeg vedhæfter sad jeg i world of warcraft.


    Hvad har jeg gjort indtil videre selv?


    jeg har geninstalleret windows 10 64bit, opdateret bios, backrolled gfx drivers helt tilbage til 370 version. Jeg har også haft mit gfx kort i en anden pc hvor den kørte helt fint i et døgn. det er dem jeg kan komme i tanke om jeg har gjort alt uden held. så jeg er lidt desperat for at finde en løsning.


    og bare få god ordens skyld mit system ser sådan her ud:


    Mobo: Asus P8Z68-V LX
    CPU: I7 3770 intel
    RAM: 16gb kingston HyperX
    PSU: Corsair GS800
    SSD: OCZ agility 3 120gb
    GFX: Geforce 1070 G1 gaming gigabyte


    INTET er overclocked

  • Hej
    Har du prøvet med et andet powerkabel til GPU'en ?



    2: Har du prøvet dit kort i den sorte PCIe 2 x 4, bare for at se om det ændre noget ?
    3: Har du prøvet at resette bios til optimal ?


    Ved ikke hvilken bios version du har på dit MB, seneste version er
    P8Z68-V LX BIOS 4105
    1.Improve system stability.
    2.Enhance compatibility with some PCIE device.


    Jeg har dog haft andres pc'er hjemme, hvor en bios opdatering, på et win 10 system, har medført at win 10 nægtede at starte, så husk backup af gl bios først, eller vær beredt på reinstallation !
    bios kan hentes her
    https://www.asus.com/Motherboa…68V_LX/HelpDesk_Download/

  • nej har ikke prøvet kortet i den sorte PCIE, har reset bios til optimal og prøvet lidt forskellige settings uden held. Min bios version er 4105 som jeg også skrev at jeg havde opdateret :)


    havde tænkt på at skifte pcie slot men gjorde det ikke fordi jeg tænkte man skulle aktivere den ved at sætte SLI til? kan godt være det bare var en brainfart.

  • Hej
    Jeg kan se at din PSU skal have 4 x strøm til GPU 6+2, har du prøvet en af de andre ?
    MÅSKE er det din PSU der er blevet defekt i netop leveringen af strøm til GPU'en, er det muligt at du låner GPU'en i den pc du testede dit grafikkort i, for så at kunne gå udelukkelses vejen ?


    Jeg har selv haft flyttet rundt på min GPU til andre PCIe slots uden problemer, også et Asus MB !


    Sorry jeg så ikke at du havde skrevet at du havde opdateret bios ;-) !

  • Prøv og sænk Mhz på GPU og vram, med 5-10, for at se om det hjælper.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg vil prøve at skifte PCIE slot og sænke clock'en lidt. Og se hvad der sker.


    tror ikke det er min PSU.. måske.. min pc virker helt perfekt med mit gamle kort 660TI men den bruger også kun 6pin og ikke 8pin stk. og har selvfølgelig tidligere prøvet at bruge andre stk fra PSU'en uden held.

  • jeg har downclocket mit gfx kort med 1% eller sådan noget. standard indstillinger i gigabyte gaming engine, overclock, normal og underclock. og har ikke crashet siden nu. det er nice! og kan godt leve med at jeg får 3 mindre fps :)


    inb4 den crasher om 10min. the jinx is real.