Aldi bærbar. Noget værd? Til prisen

  • Prøv nu at forstå at Aldi ikke har en skid at gøre med Medion ud over at de sælger dem. Alt service foregår hos Medion.
    Aldi er et udleverings sted, ligesom Posthuset kan være.


    ElGiganten ejer heller ikke Asus, Acer, HP, og alle de andre mærker de sælger.


    Medion fremsilles på forskellige fabrikker ude i østen. MSI og Lenovo er blandt de mærker der fremstilles på de samme fabrikker.

  • Det er umuligt at udtale sig om pris kontra kvalitet, når

    • Du ikke oplyser prisen i dit indlæg
    • Aldi ikke oplyser prisen på deres website
    • Medion ikke oplyser prisen på den reklame side du linker til


    Og iøvrigt er kvaliteten gennemsnitlig/i den lave ende, kun i3 processor, kun 4GB ram

  • Umiddelbart, så er det sådan at en "billig" PC som ser ud til at have gode specifikationer, typisk hænger sammen med at man har måtte spare andre steder, for at få prisen ned.


    Men når det så er sagt.


    Så synes jeg egentligt man får godt for pengene i den bærbar du linker til.


    Ved søgning på EDBPriser med lign. krav som er:


    Minimum:
    15" Skærm
    1920x1080 Opløsning
    Core i5 Processor
    6GB Ram


    Og udfra dette er der ingen bærbar som har følgende:


    1 SSD og 1 HDD
    1 Standalone Grafikkort, som ikke er indbygget på bundkortet.


    Men selvfølgelig så er der sider som Refurb.dk hvor du muligvis kan finde et bedre tilbud.

  • OK Så blev det en noget bedre PC.
    Du kan gå ind på EDBpriser og sætte dine valg kriterier og se hvad du bliver tilbudt.
    For ca et halvt år siden gjorde jeg det og kom frem til
    Asus blærbar


    Den har 8 GB ram og 512 GB SSD, ingen HD, men DVD brænder. Og ellers ret tæt på de samme data (samme cpu, samme skærm størrelse og opløsning). Jeg ved ikke med grafikkortet. Pris 5500 kr.


    Jeg har så købt, som reservedele, en ny DVD drev bund og der sidder en 2GB harddisk på den.
    Så kan jeg vælge om jeg vil have en harddisk med eller DVD brænderen. Det er ret nemt at skifte, men det var pokkers svært at købe!


    Det var hvad jeg gjorde og jeg er godt tilfreds.

  • Tja, jeg kender også personer, der mener Medion er verdens bedste product, men personligt har jeg så dårlig erfaring med mærket, at jeg aldrig kommer til at eje et af deres produkter igen.


    I en årrække fortsatte jeg dog med at købe usb memory dongler, når der var ”et godt tilbud” i Aldi, ud fra tanken: ”det kan de da umuligt fuck’e op”. Men tænk, det kan de. De ser egentligt solide og velproducerede ud, men jeg oplever problemer med stikforbindelsen efter nogen tid. Bare det at have donglen siddende kan periodisk få pc’er til at ”ding-dong’e” når usb forbindelsen kortvarigt mistes og andre gange stopper kopieringer af filer til fra donglen endda uden at den ser ud til at være disconnected. Metalhylsteret, der blot er limet på, er gået løs på flere af mine Medion-dongler og en har jeg helt mistet indmaden i, efter at have gået med den i en snor om halsen. Den var simpelthen faldet ubemærket af på et eller andet tidspunkt. Der var kun hylsteret tilbage.


    Der er sparet på alt for at kunne opliste halve og hele sider med attraktive data for Medion produkter, og jeg mistænker at Medion udstyr er produceret efter samme princip som fortidens Amstrad computere: ”Godt nok”. Rå datablads facts er absolut ikke alt. Tag f.eks. prisen på to PSU’er med samme data. Find den billigste og en af de dyrere. Der kan være 2-3 gange forskel på prisen. Køb en af hver, split dem ad og se forskellen, bare i den mekaniske opbygning. Man behøver ikke være ingeniør for at forstå hvad jeg taler om.


    De selvsamme fabrikker kan producere supergodt Hi-Tech udstyr på den ene produktionslinje og det tarveligste lort på den anden – de skaber præcis det product der bliver bestilt!



    Er den pc du linker til noget værd? Aner det ikke, måske for dig. Hvad skal du bruge den til? Skal den med frem og tilbage mellem hjem og skole/uddannelsessted/arbejdsplads i rygsækken hver dag, sommer og vinter, i varme og kulde, udsat for rystelser samt mindre stød og bump, for så har du brug for noget mekanisk stabilt – og så hedder din pc med garanti ikke Medion.


    En sidste ting: Køb kun en laptop hvis du virkelig har behov for at kunne flytte den hyppigt mellem forskellige lokationer. Du betaler en masse penge for et statisk produkt der så godt som ikke kan opgraderes hen ad vejen, hvilket betyder at det er om igen, ikke ret mange år efter.

  • 1000 tak for jeres svar.
    Var nu ikke fordi jeg skulle hen nu og her og have en bærbar. ville blot høre fra nogen der HELT sikkert roder mere med det end jeg.
    Og have bekræftet min bekymring. Svigerfaren stod i 20min og forklarede hvor god den jeg linkede til var. Og den havde hans barnebarn lige fået osv.
    Jeg vil personligt aldrig selv købe sådan en.
    Skal jeg have noget. skal det være en bærbar. Da jeg ogte flytter den rundt.

  • jeg ville personligt holde mig fra medion hvis det er ngoet du skal have med dig .



    Hvis budgettet ligger på en 5k så ville jeg kigge efter brugt eller refurbished, der får du meget meget mere for pengene :-)

  • Jeg vil gerne anbefale Medion , de er sgu lige så gode som andre i den prisklasse og meget bedre end Acer plastik skidt.
    Og de store Medion er samme som MSI.
    Og på den du linker til er der 3 års garanti , bemærk: garanti , de fleste andre har 2 års reklamation !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hvilket må give et hint.



    SMLDK

  • Jeg vil faktisk også gerne sige god for Medion.


    Jeg har haft en 3-4 stationære fra dem og de har været gode, og priserne lave. Ingen har skulle til service, men det skulle en USB harddisk boks. Den blev ombyttet uden besvær.


    I sommers spurgte min bror mig om han skulle købe en HP eller en Acer og jeg tøvede lidt, da jeg ikke vidste hvormeget de kunne udvides. I stedet ringede jeg til Medion og spurgte, om forskellige ting, hvilken type ram og ledige slotpladser osv. Jeg fik svar på det hele og en pdf manual tilsendt.
    Da han så gik i Aldi og skulle købe Den dér PC til 4995,- så fik han at vide at det kunne han ikke da den var blevet nedsat til ca 3800 kr. Han fik en SKIDE GOD PC til 3800 kr, vi skiftede så til 16 GB ran for 800 kr og der kom noget Firewire kort i.

  • Hey.
    Tak for jeres meninger.
    Som jeg høre det, lyder det som om der er for og imod.
    Hvilket leder mig til et andet spørgsmål.
    Nu ved jeg ikke hvad det kræver for at spille D3 osv. i pæn opløsning.
    Kan en medion følge med der? eller er den mest til alm basis brug?
    Og hvis nu den er god som de sidste 2 der har skrevet, hentyder til.
    Hvorfor høre man så ikke mere om det. Man ser aldrig at det er medion der bliver reklameret med. Når man ser noget omkring spil udgivelser osv.

  • Det grafikkort der sidder i den Medion laptop du linker til, performer iflg. sammenligninger på nettet, til de GTX 760 kort der sidder i mine ungers pc’er. De kører samtlige af Blizzards spil uden problemer i HD – men der er så 4GB RAM på grafikkortene og i5 processorer er på 3,5 GHz uden OC, sammenlignet med 2.3 GHz Base Frekvens i Medion laptoppen. Desuden er der 16 GB 2400MHz RAM i mine ugers pc’er mod 6 GB i Medion maskinen.


    Ud fra ovenstående sammenligning er det min vurdering, at D3 vil kunne afvikles på Medion maskinen uden problemer i en godt kvalitet.


    Hvis du forstår tysk, så kan du se en anmeldelse her:



    http://www.computerbild.de/art…Test-Review-16493625.html


    Jeg fatter ikke en brik af hvad der bliver sagt, men jeg kan tælle 4 stjerner, så anmelderen må jo have kunnet lide den (eller også er han blevet betalt for det). Jeg tager ikke alt hvad jeg ser og læser for pålydende.


    Uanset hvad andre mener, så burde det eneste afgørende for dig være, hvor tilfreds du selv er med dine anskaffelser, og når du spørger hvad andre mener om et givet produkt, vil du altid få svar for og imod. Hvad andre mener om de ting du er glad for, er irrelevant.


    Medion produkter er skabt til at blive solgt i en lavprisdagligvarebutik, side om side med leverposteg og toiletpapir, hvor der kommer mange mennesker, og vil selvfølgelig være underlagt købelovens reklamationsret. De 3 års garanti der fremhæves i et andet indlæg, er en fabriksgaranti, ikke en forhandlergaranti, og du kan finde mange fabrikanter der giver noget tilsvarende.


    Deres produkter er opstillet i skinnende glasskabe i butikkerne og ser flotte ud. De taler til folks følelser og tendens til at handle impulsivt. Lur mig om ikke også de kalkulerer med, at folk har forlagt deres bonner inden der opstår problemer med produktet, eller at folk – for de billigere produkters vedkommende – ikke gider ulejlige sig med at få det købte repareret fordi det falder under deres bagatelgrænse for brug og smid væk.



    Hvorfor høre man så ikke mere om det. Man ser aldrig at det er medion der bliver reklameret med. Når man ser noget omkring spil udgivelser osv.


    Godt spørgsmål og det er måske værd at tænke lidt over... ;)


    Uanset hvad du vælger at anskaffe, så held og lykke med det.

  • Jeg selv ville aldrig vælge det.
    Svigerfaren der sværger til medion.
    Var nu mere nysgerrig hvad folk mener om indholdet i maskinen.
    Hvad der gør at det er en god maskine og omvendt :)