Ny gaming pc

  • Jeg har samlet en pc på pcpartpicker, med hjælp fra følgende site: http://www.logicalincrements.com/
    Hvad synes i? vil den kunne klare de fleste nye spil? Mit budget ligger på omkring de 6000.
    Jeg har en HX620W Corsair fra mit gamle build jeg tænker godt kunne fungere med mit nye build?
    Og et gammelt Cooler Master Storm Scout ATX Mid Tower Case.


    Link til build på pcpartpicker : http://uk.pcpartpicker.com/list/cr9dFd



    Intel Core i5-6500 3.2GHz Quad-Core Processor
    MSI Z170-A PRO ATX LGA1151 Motherboard
    Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory
    Sandisk Ultra II 480GB 2.5" Solid State Drive
    Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB 6GB WINDFORCE OC 6G Video Card


    Cooler Master Storm Scout ATX Mid Tower Case

  • Du skal gøre op med dig selv, om du vil have muligheden for at overclocke. I så fald skal du have en i5 6600k ell. i7 6700k. Til gaming er en 6600k fint. Hvis du ikke vægter OC, kan du fint beholde den i5 6500. Og så kan du spare nogle dadler på at vælge en H110 Micro ATX bundkort. De fås fra ca. 400 kr.


    Det er dog ikke nogen god ide at vælge et Micro ATX bundkort, hvis du vil have mulighed for at køre CF/SLI, og ydermere er der "kun" 4 SATA porte på et typisk Micro ATX bundkort. Men har du én SSD + én HDD kan du fint vælge et Micro ATX bundkort.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet en gang, sidst af ShoutingSeeker ().

  • Jeg har ikke tænkt mig at OC, lidt derfor jeg valgte i5 6500 og ikke 6600k. Med hensyn på mobo har jeg brug for SATA til 2 x 1TB HDD + SSD og et drev i guess ? Ville et Micro H110 ATX mobo være okay til mit setup? altså det passer fint til gfx + cpu osv?
    btw ingen planer om at kører SLI i fremtiden.


    Du skal gøre op med dig selv, om du vil have muligheden for at overclocke. I så fald skal du have en i5 6600k ell. i7 6700k. Til gaming er en 6600k fint. Hvis du ikke vægter OC, kan du fint beholde den i5 6500. Og så kan du spare nogle dadler på at vælge en H110 Micro ATX bundkort. De fås fra ca. 400 kr.


    Det er dog ikke nogen god ide at vælge et Micro ATX bundkort, hvis du vil have mulighed for at køre CF/SLI, og ydermere er der "kun" 4 SATA porte på et typisk Micro ATX bundkort. Men har du én SSD + én HDD kan du fint vælge et Micro ATX bundkort.

  • Med hensyn på mobo har jeg brug for SATA til 2 x 1TB HDD + SSD og et drev i guess ?


    På et Micro ATX bundkort er der typisk 4 SATA 6 porte, så der er ingen problemer i det.


    Og ja, CPU passer. Husk bare at det skal være socket 1151.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • På et Micro ATX bundkort er der typisk 4 SATA 6 porte, så der er ingen problemer i det.


    Og ja, CPU passer. Husk bare at det skal være socket 1151.

    Okay super vil da lige overveje at købe et micro istedet for så. Hvis jeg kan spare 400kr der og det er sammen performance man får.