Hjælp til ny router

  • Jeg har Yousee internet og jeg er dødtræt af deres wifi på G6250 modellen.
    Det kører som lort.
    Jeg har nu efter lang tid , vurderet at jeg må have en router som kører .
    Så hvad vil i anbefale til at køre wifi ?
    Jeg har læst om Apple Airport Extreme og den skulle være rigtig god ??
    Jeg vil dog sige , jeg ejer INTET Apple produkter , så den skal kunne køre med det jeg har.



    SMLDK

  • Har en "gammel" asus RT-AC 66 U, som kører med AC standarden, og det kører upåklageligt. Tror det er lidt lige meget hvilken router det er, bare den kører med AC standarten som kører på 5 ghz. Så skal du nok også have et kort til pc'en, så ikke helt billigt.

  • Du kan sagtens bruge Apple´s selvom du ikke har nogen andre produkter fra dem.
    Jeg bruger selv en TimeCapsule (Airport Express (ac) + 2 TB HDD). Det er den bedste router jeg nogensinde har haft.
    Asus´ac routere skulle være ret gode, så den er måske den vej du skal gå. Om ikke andet så er de noget billigere.

  • Du kan sagtens bruge Apple´s selvom du ikke har nogen andre produkter fra dem.
    Jeg bruger selv en TimeCapsule (Airport Express (ac) + 2 TB HDD). Det er den bedste router jeg nogensinde har haft.
    Asus´ac routere skulle være ret gode, så den er måske den vej du skal gå. Om ikke andet så er de noget billigere.


    Grunden til jeg ville vælge Apple , er at den ikke fylder meget.
    Prisen er ikke det altafgørende , har dog liddt indflydelse.


    SMLDK

  • Du skal være en smule mere specifik til at uddybe dit behov for at vi kan komme med den rette vurdering.


    Jeg har ingen erfaring med Apples Airport Express, så her kan jeg hverken sige øh eller bøh.


    Det jeg dog vil frem til er at man ved køb af ny router i dag vælger noget med de seneste teknologier, som kan sikre en stabilitet, dækning og hastighed. De tre elementer som en router fra en udbyder sjældent kan tilbyde, især YouSees er slemme til dette. Ja de har 5GHz, men det er værdiløst, hvis det hopper ud i tide og utide.


    Jeg ville derfor vælge noget der har følgende også:


    Beamforming: netværkets dækning bliver skubbet ud mod dine enheder så disse får bedre dækning


    MU-MIMO antenneteknologi, som sikrer en ægte multitask forbindelse, som forbinder til alle dine enheder samtidigt. Det er ikke noget du måske vil gavne så meget af i dag da den anden enhed også skal understøtte teknologien, men det er noget som i stigende grad bliver kompatibelt. Hvis du vil have en uddybning får du også den. spørg.


    Linksys EA7500 er et bud på en billig løsning der har dette.


    Selv kører jeg en R8500 fra Netgear, som er lidt overkill, men til gengæld mangler jeg heller ikke noget :)

  • Jeg har mine pc , 1 stationær på 2.4 ghz, 2 bærbar på 5 ghz , og 1 stk tv som kan begge netværk.
    De bærbare og tv står i et rum sammen med router C6250 , inden for 5 meter.
    stationær i et andet rum , også ca 5 meter væk med en murstensvæg mellem.
    Alt kører som l... også min mobil , som kører bedre på 4G end wifi.
    Og det svinger med kvaliteten, og bliver værre og værre , og jeg har forsøgt med andre kanaler , men som om det virker i et stykke tid og så tilbage .



    SMLDK

  • Vær opmærksom på, at der hos nogle internetudbydere,
    muligvis kan opstå problemer hvis man tilslutter ”fremmed udstyr” direkte på linjen
    – altså erstatter den udleverede router med ens private.



    Jeg fik problemer med min egen ASUS DSL-AC68U router hos Telenor. Den blev
    ustabil med daglige udfald. Den gik så uheldigvis død da jeg forsøgte at
    opgraderer firmwaren og er nu til reparation. Men hvorom alting er, så satte
    jeg den udleverede router til igen og ringende ind og bad om overvågning på
    linjen, for at finde ud af om der var opstået problemer med kabelforbindelserne
    til min bolig.


    Den fyr jeg efterfølgende talte med, kom så til at antyde et
    eller andet, der for mig lød som om, at de godt kunne finde på skabe den slags
    problemer med vilje. De kan se når der sættes andet udstyr på og det er de
    åbenbart ikke glade for hos Telenor.


    Da jeg blev en smule ”stram” og bedyrede, at såfremt det
    stod sådan til, så kunne jeg godt finde ud af at skifte udbyder, så forsøgte
    han meget hurtigt at trække den udtalelse tilbage igen.



    Jeg fortryder lidt, at jeg købte modellen med modem i, for
    det betyder, at den er ubrugelig hvis ikke jeg bruger den direkte på ADSL
    linjen. I dag ville jeg, klog af skade, bede min leverandør om at sætte min
    udleverede router over i ”Pass-Through” mode, der får den til at fungere som
    rent modem, og så koble min egen router til i bagdelen på den.


    Så tænk lige over en ekstra gang, hvad det er for en løsning
    du går ud og investerer i.

  • Jeg mener stadig du er godt stillet med den Linksys. Du skal være opmærksom på at dit problem sagtens kan være forbindelsen generelt og ikke routeren. Husk at deaktivere routerfunktionen på din medfølgende enhed og lad den virke som modem udelukkende.