Opgradering af computer

  • Hejsa tweak



    Jeg står pt og overvejer at udskifte lidt dele i min computer, jeg har for nyligt skiftet grafik kortet ud, så det burde være fint.


    Mine nuværende dele er:


    Operating System
    Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
    CPU
    Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz
    Ivy Bridge 22nm Technology
    RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 686MHz (9-9-9-24)
    Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V LX2 (LGA1155)
    Graphics
    SyncMaster (1920x1080@60Hz)
    4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc)
    Storage
    1397GB Volume0 (RAID)


    Jeg overvejer også et nyt kabinet, da det jeg har er lidt outdated, og grafik kortet kun lige knap kan være der.


    Hvad ville i skifte ud for at gøre computeren mere brugbar til nu og lidt ud i fremtiden?


    Jeg har pt også et andet problem (hvilket også gør jeg vil skifte nogle dele ud) og der er at computeren til tider genstarter eller fryser, jeg har en mistanke og at det enten er strømforsyningen eller overophedning?


    Jeg ved ikke om det er tilladt at linke hjemmesider er på forummet, men hvis det er, så må i meget gerne linke evt. shops med delene i ville anbefale:)


    På forhånd tak
    zar

  • Har du prøvet at geninstallere windows + nyeste drivere til bundkort+grafikkort for at se om det løser dit genstart/frys problem?


    Hvilken PSU har du?


    Og hvad er temperaturen på din CPU? (find noget software på nettet der kan aflæse din CPU temp)




    Jeg har pt også et andet problem (hvilket også gør jeg vil skifte nogle dele ud) og der er at computeren til tider genstarter eller fryser, jeg har en mistanke og at det enten er strømforsyningen eller overophedning?

  • kabinettet er en "gammel" sag fra fønix (den er vel ca. 6 år gammel)


    cpuen er en energon EPS-750W


    temperaturen plejer at ligge under hvad den skal - har ikke bidt mærke i om den overstiger, men checker op på det.


    geninstallerede windows og drivers for ikke så længe siden - problemet med frysning var der også før desværre.


    Mvh zar

  • Det er næsten med garanti hans PSU, den er galt med. Energon er noget værre bras.


    OP: skift din PSU til noget bedre. Fx EVGA SuperNOVA G2, Corsair Rmx.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • jeg vil også sige, sdd harddisk vil være godt, 256gb
    P8Z77-V LX2 BIOS 2501 sidste nye bios
    https://www.asus.com/dk/Mother…7V_LX2/HelpDesk_Download/
    download bios ligge på en usb stick , kik manualen hvordan du gør det ,med flash af bios
    hard reset af bios tager alt strøm fra pc dvs ud med strømstikket
    der er jumper på bundkortet ,kik manualen under reset bios styk 1.2.5, husk sætte jumper tilbage efter reset.
    derefter går bios sætter rammen til 557mhz dvs1300 MHz
    husk at sætte raid
    jeg har mistanke om der fejl på en af dine harddiske i raid 0
    køb en sdd , det kører noget hurtiger 550mb i sata 3, ( 2 x SATA 6Gb/s port(s), gray ) som findes på bundkortet
    installer windows igen de sidste nye driver
    køb xfx psu modulær dvs du skal bruger de ledninger du har brug for
    forslag her er kvalitet hele vejen igennem, har gode erfaring med den
    psu har installeret 25 stk af dem xfx xtr 650watts


    http://www.edbpriser.dk/stroem…650b-befx-id-8097251.aspx

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 2 gange, sidst af doitttt ().

  • En PSU fra Evga, XFX eller Superflower, så er du godt på vej.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svarende.


    Jeg har søgt lidt og fundet følgende (som også kan matche min pengepung)


    650 Watt Corsair CX650M




    500 GB Samsung 750 EVO



    BitFenix Comrade kabinet



    Vil dette kunne gå som nogle okay opgraderinger, eller skal der kastes flere penge i det?





  • Corsair CX650M 627kr
    xfx xtr 650watts 707kr meget bedre er bygge,t over seasonic x serie som er verden bedste psu.
    total stille, blæserne kører, først ved 40% belasting.
    men dit valg

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts