Plex Media Server kan ikke tilgåes fra nettet

  • Jeg har lidt problemer med at fange min Plex Media Server online så familie og venner kan få adgang, men kan ikke få den til at lytte på port 49000 istedet for 32400 selv om jeg har sat det i min Asus RT-AC66U router (Ip'er er censuret pga sikkerhed):



    Ret mig hvis jeg er gal her men det er da rigtigt nok ikke?



    Når jeg tester med Plex:




    Problemer er jeg har ikke mulighed for at åbne port 32400 og så jeg vil gerne ha den på port 49000, har et andet program som køre på port 49500 uden problemer og bliver vist som åbnet på canyouseeme.org så har lidt en mistanke om at Plex bare ikke vil andre porte :(

  • Hej.


    Du kan ikke bare køre den automatiske guide i selve DSM (control panel -> external access -> router configuration) og få den til at tilføje porten og evt. ændre porten efter den er tilføjet via dette redskab?


    Med andre ord: Har du fortalt serveren hvad router og Plex UI vil have?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej.


    Du kan ikke bare køre den automatiske guide i selve DSM (control panel -> external access -> router configuration) og få den til at tilføje porten og evt. ændre porten efter den er tilføjet via dette redskab?


    Med andre ord: Har du fortalt serveren hvad router og Plex UI vil have?


    Hvordan skulle det løse mit problem når Plex gerne lytter på 32400 men ikke vil når jeg lægger den skal bruge 49000 i min router?


    så mine 2 screens kan ikke bruge?

  • Hvis du ikke har prøvet det, så kunne du jo gøre det inden du afskriver metoden helt? ;)


    Det var den måde jeg fik hul igennem på min i hvert fald. Kan dog ikke huske de specifikke porte, jeg prøvede.


    Hvis jeg husker det, når jeg kommer hjem, så kan jeg lige kigge på indstillingerne på mit router i aften.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Hvis du ikke har prøvet det, så kunne du jo gøre det inden du afskriver metoden helt? ;)


    Det var den måde jeg fik hul igennem på min i hvert fald. Kan dog ikke huske de specifikke porte, jeg prøvede.


    Hvis jeg husker det, når jeg kommer hjem, så kan jeg lige kigge på indstillingerne på mit router i aften.


    Problemet lægger i af alle disse guides vil ha jeg skal køre over port 32400 og det kan ikke på mit setup derfor skal jeg bruge port 49000 istedet.

  • Forstår ikke helt hvorfor du også slører din lokale adresse, men nok om det. Nu er det den lokale adresse der står på routeren, ikke? Og så ligner det at du beder routeren om at route alt trafik der kommer af port 49000 til port 32400. Jeg ville prøve at sætte local port på routeropsætningen til 49000 også.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Forstår ikke helt hvorfor du også slører din lokale adresse, men nok om det. Nu er det den lokale adresse der står på routeren, ikke? Og så ligner det at du beder routeren om at route alt trafik der kommer af port 49000 til port 32400. Jeg ville prøve at sætte local port på routeropsætningen til 49000 også.


    Yep den lokale pc ip står routeren samme som på port 49500 som virker men der kan jeg så blot sætte ip'en i programmet til at køre port 49500 det virker fint, med Plex køre den standard 32400 selv om jeg ændre dette hvor jeg kan vist på screen shorts så er der ikke hul igemmen desværre.


    Her LeeMania her kan du se med Skype at det funker når porten er ens, bare ikke med Plex :(



  • Jeg er helt lost efter dit sidste screenshot, hvor du "afslører" dit LAN kører på noget net der hedder 99.xxx.91.xxx ??
    Det ligner ikke lige et setup efter bogen? Hvorfor uglen i hulen bruger du et public IP net på din inderside? Du risikere ting der ej virker helt efter hensigten.
    Jeg skal ikke kunne side, om der er årsagen til dit problem, meeeeen jeg tror nu alligevel du bør overveje at lave det om. Jeg har samme router, dog ikke Plex, men kan da teste det, hvis du vil :-)

  • Jeg er helt lost efter dit sidste screenshot, hvor du "afslører" dit LAN kører på noget net der hedder 99.xxx.91.xxx ??
    Det ligner ikke lige et setup efter bogen? Hvorfor uglen i hulen bruger du et public IP net på din inderside? Du risikere ting der ej virker helt efter hensigten.
    Jeg skal ikke kunne side, om der er årsagen til dit problem, meeeeen jeg tror nu alligevel du bør overveje at lave det om. Jeg har samme router, dog ikke Plex, men kan da teste det, hvis du vil :-)


    Nej det er blot custom setup, det kan forvirre folk en helt del, problemet er blot jeg skal Plex køre på 32400 gjorde den på mit gamle net med denne router intet program nu skal jeg blot ha den til at lytte på port 49000 istedet tror der er lidt knas med min vpn udbyder istedet for.