Problemer med lag

  • Hej


    Jeg har følgende spec:


    gtx 670
    I7 3770K
    16 GB ram
    windows på en 250 SSD, samt steam spil
    2 skærme
    150/60 internet


    Jeg oplever lag/fps drop i CS:GO hvis jeg ser stream på den ene skærm og spiller GO på den anden. Det er for mig så træls at jeg ofte ender med at slukke for streams. Jeg oplever ikke samme problem i blandt andet BO3, LoL, Paragon og andre spil?


    Håber i kan hjælpe.


    // Psych0

  • LAG eller FPS-drop?


    Hvilken af de to er det?


    Hvis det er lag, så har det med dit netværk at gøre (latency). Hvis det er fps-drops så er det din PC.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg testede lige lidt her til aften og kunne konstatere at jeg nogle gange har en fps i CSGO på under 100. Normalt uden stream kørende har jeg 280-290 fps. Så det må være systemet og ikke internettet der er problemet her. Havde jobliste, ydeevne åbent og det ser ikke ud til at være mangel på hukommelse, men ved ikke om det kan være et problem?

  • Du kan frigive lidt mere saft i den CPU ved at slaa core parking fra
    Det giver ca 20% mere hastighed i 7-zip og winrar . saa en god sjat extra CPU kraeft


    Jeg maa desvaeere ikke linke til mit tool for tweak saa du maa ud og google det.

  • CS go, kører 1 kerne, da det er en ældgammel motor, som kører det.
    Det gør det ikke bedre at der kommer flere mods til, når alt skal køre på samme kerne og kun 2 tråde.
    Du skal OC din CPU alt hvad du kan og så kan du egentlig kun håbe det bedste, når du vil have andre ting til at lave flere ting på samme tid, når det hele kører på samme tråde, giver det mening ?.


    Det ville osse hjælpe og skifte dit GFX ud, da det har set sine bedste dage til det, som du søger.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • CS go, kører 1 kerne, da det er en ældgammel motor, som kører det.
    Det gør det ikke bedre at der kommer flere mods til, når alt skal køre på samme kerne og kun 2 tråde.
    Du skal OC din CPU alt hvad du kan og så kan du egentlig kun håbe det bedste, når du vil have andre ting til at lave flere ting på samme tid, når det hele kører på samme tråde, giver det mening ?.


    Det ville osse hjælpe og skifte dit GFX ud, da det har set sine bedste dage til det, som du søger.


    Mvh
    Sam

    Csgo køre ikke kun kun en kerne!!!!

  • Hvis du køre med driver. 27x.xx kan problemet meget vel ligge i din nvidia driver, der er utallige posts på nettet omkring stutter/lag dårlig pef. Osv. Har selv et 1070 og det køre på ingen måde optimalt i csgo pga. Nvidia har sovset i deres seneste drivere! Hvis jeg derimod smækker et tusse gammelt ati 7770 får jeg ikke så mange fps, men det køre stabilt og det køre i sin helhed bedre.. Prøv lige at gå ind og sæt mat_queue_mode "2" i din video fil og se om det hjælper :)

  • #12 - Har overvejet at OC min i7 bare til 4, da det da vil give lidt mere kraft, har også en h100I cpu køler, så burde kunne køle de ekstra krafter. Har også overvejet at skifte GFX, men ville ikke skifte noget uden at vide det havde en faktisk effekt. Da jeg ikke viste om alt det andet ville sænke et nyt GFX. Selvfølgelig giver det noget at skift GFX, men giver det mening at opgradere uden at skifte det andet også. Altså bliver det holdt tilbage af det resterende system?


    #14 Jeg kan ikke huske driveren, men maskinen blev formateret igår. Så går ud fra at det er nyeste driver tilgængelig. Men må lige prøve at kigget på det du forslå. Kan du sige hvad det gør, så jeg ikke bare ændre noget uden at vide hvad der sker?

  • Den forcer bare din cpu til at køre multi threads og det virker for nogle og andre gør det ik :) du kan også smide det ind i launch options så skal du bare smide + foran altså +mat_queue_mode 2

  • Den forcer bare din cpu til at køre multi threads og det virker for nogle og andre gør det ik :) du kan også smide det ind i launch options så skal du bare smide + foran altså +mat_queue_mode 2

    Du kan ikke force din CPU til at koere multithreaded. Du kan aendre dit software til at koere multithreaded.

  • Jeg har lige et underlæggende spørgsmål som tænkt, jeg sagtens kunne fortsætte herinde. Jeg har køb COD IW og COD4. Jeg opleve meget lang ventetid på vej ind i et game og joiner ofte lidt efter spillet er startet. Jeg kan se at min CPU køre med 70-75% load når jeg joiner et spil. Jeg syntes ikke der er nogle umildbare genere så snart jeg er inde i spillet.


    Jeg har ikke OC min CPU så det var en mulighed, men jeg har ikke forstand på dette. Så hvis det bliver forslået, kan der så ikke komme et link til hvordan på dummy niveau.


    Håber i kan hjælpe, da jeg syntes det er træls at joine senere end alle andre.


    // Psych0

  • jeg har nogenlunde samme opstilling og ingen problemer her vel, men jeg har 2*250GB ssd og en 64GB når der skal formateres og flyttes bl. i spillene samt en 500GB WD udelukkende til backup. intet er specielt dyrt og smutter der en disc kan det reddes. så hav spillene på 1 disc og win og programmer på en anden :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.