Strømforsyning

  • Hej, jeg fandt gennem mit arbejde en lidt brugt bærbar, en ASUS f5rl der bare skulle smides ud, tænke jeg måske kunne bruge den vista key der er på den.
    men nu hørte min mor det, og hun ville da godt ha en bærbar.
    men tog ikke en strømforsyning med, alle kabler røg til genbrug, så der blev klippet i stykker...


    Jeg har en strømforsyning der passer i stikket, men der står output 9V, vel ikke nok, når der på den bærbare står +19V
    venter lige med at gøre noget.


    så skal vel finde en lidt kraftigere ?

  • Søg info på det via google eller Asus website, så du er sikker på hvilken det skal være.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja ja.. har jeg da prøvet, men det var mere for at høre om der ville ske noget ved at prøve at bruge den jeg har.
    men når den er mindre end de 16v som der står på den bærbare, kan der vil ikke ske noget ved at prøve den ? eller kan der ?

  • ja ja.. har jeg da prøvet, men det var mere for at høre om der ville ske noget ved at prøve at bruge den jeg har.
    men når den er mindre end de 16v som der står på den bærbare, kan der vil ikke ske noget ved at prøve den ? eller kan der ?


    Helt ærlig, så har du jo selv svaret allerede, da Asus siger den skal være 16 volt, så hvad tror du selv, men det må vel komme an på en prøve, det behøver du vel ikke og spørge os om, det er vel bare og se om det virker ?.


    Virker det, så er det fint, virker det ikke, så skal den jo have de 16 volt hvor svært kan det være ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • kigger nok lige om jeg kan finde en på 16 v, for de 9 er nok ikke kraftig nok, men måske den virker, må måske den så ikke kan yde helt det samme, for man skulle da tro, der så var for lidt strøm.
    har ikke lige prøvet det før, ville lige høre hvad i sagde, for ved da ikke om den kan holde til det, men mon ikke, var nok værre hvis det var omvendt, så var den nok brændt af med det samme, men skulle man ikke tro den kan hvis den er for svag.

  • var forbi noget familie, der havde en sådan strømforsyning, det var godt, for den virkede ikke. så den ryger bare ud.
    så godt jeg ikke købte noget, havde også den mulighed i tankerne.

  • var forbi noget familie, der havde en sådan strømforsyning, det var godt, for den virkede ikke. så den ryger bare ud.
    så godt jeg ikke købte noget, havde også den mulighed i tankerne.


    Jamen så var det jo godt, at du ikke smed penge efter en PSU, som ikke kan følge med alligevel, ikke sandt :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.