Opgradering af RAM - PC mangler strøm ASUS G20CB

  • Hej,


    Jeg har netop smidt en ekstra RAM klods i min ASUS ROG G20CB. Den er samme volt som den eksisterende RAM, men er på en højere mulig freq. Den kører derfor 2166 MHz i stedet for dens mulige 2400 MHz. Dette bør alt andet lige betyde at den bruger mindre strøm i min optik, men jeg nævner det, hvis nogen skulle finde en korelans med dette.


    Maskinen er bygget til at håndtere to RAM-klodser da jeg har set man kan købe dem med dette fra ASUS.


    Dog får jeg følgende fejl siden jeg har opgraderet. Jeg udelukker ikke at der kan være tale om en tilfældig fejl, der er opstået umiddelbart efter og at jeg så skaber en forbindelse unødigt.


    Jeg har mus, tastatur, headset, eksternt lydkort, webcam sat til en Sandberg USB-hub og denne forbindes til min USB 3.0 port på bagsiden. Her er også en SteelSeries Sentry tilsluttet til en anden port. Der er også en sidste TP-Link usb-hub tilsluttet den tredje USB 3.0 port, men denne hub er slukket når fejlen opstår.


    Jeg har haft held med at flytte mit Roccat Skeltr tastatur med to USB-kabler til TP-Link hubben, hvor så fejlen ikke opstår, men jeg vil helst ikke bruge begge hubs da jeg så skal føre kabler rundt omkring.


    En lille note er også at jeg hører en klik-lyd fra desktoppen når det slår ud og så fryser mus og tastatur.


    Mine spørgsmål er følgende:


    - Kan det være at den ekstra RAM-klods sluger for meget strøm i det samlede setup?
    - Kan det være at min Sandberg USB-hub som i øvrigt har sin egen strømforsyning simpelthen ikke har nok strøm til mine enheder?

  • Allerførst når begge dine ram klodser har samme volt, men ikke samme frekvens, så retter bios ind efter den mindste fællesnævner. Det vil sige de 2133 Mhz, så er det på plads :9xo .


    Har dy både USB 30 og 20 porte, så prøv i USB 20 og se om det virker.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har du set efter om der er en bios opgradering til dit bundkort, det kan mange gange løse små problemer med strømstyring.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.