Klippe enden af graifikkort for montering HP z800

  • Jeg skal have 3 grafikkort til at køre, men har et problem med at få maskinen til acceptere det 3 kort.


    Jeg har 6 porte som kan køre pcie 2,0, hvilket er fint til det jeg bruger det til.


    Når jeg sætter det 3 kort i.., lige meget hvor meget jeg bytter rundt på kortene, så kan jeg se i Aida 64 at der er 3 kort, 2 af dem er registreret som pcie 2,0.., og det sidste som pcie 1,0..


    Jeg kan ikke få skærm forbindelse til det kort som er registreret som pcie 1,0.


    I bios står alle portene som 2,0 porte og jeg mener ikke at der er noget komme efter der.


    Der er dog 1 port på bundkortet jeg ikke kan få kortet i pga. af batteriet som er monteret på bundkortet.


    Det passer lige med at den støtte tap som sidder i enden på kortet støder på batteriet.


    Sker der noget ved at skære/klippe tappen af.. ? Jeg kan ikke se at der nogle printbaner der..


    Et evt. andet løsningsforslag til at få maskinen til at registre det 3 kort som pcie 2,0 er også velkommen..

  • Du kunne eventuelt prøve, at læse manualen til dit bundkort.


    Det kan godt være, at portene kan køre 2.0 uafhængigt af hinanden.


    Men kan de også gøre det, hvis alle porte er besat?



    Og har du prøvet andre programmer, for eksempel GPU-Z til at vise hvad kortene kører?

  • Tak for input Kim.. :9xo


    Bundkort diagrammet har jeg haft kigget på.


    Det burde kunne køre med 2,0 på 3 kort sådan som jeg læser det.


    Jeg syntes ikke at jeg kan se om kortene kører pcie 2,0 eller f.eks 1,0 i GPU-Z..


    Det er ud fra det første billede at jeg mente at den skulle have 6 pcie 2,0 porte.., på billede nr. 2 ser det nu mere ud som 5.


    Jeg mener at jeg har prøvet alt efterhånden, i alle slots incl. at bytte rundt på rækkefølgen af kortene i slotsne.


    Alle drivere til grafikkortene er installeret..


    Kortene er 1 Nvidia Quadro 600 og 2 stk MSI Geforce GT 610 passive.


    http://www.nvidia.com/object/product-quadro-600-us.html og https://www.proshop.dk/Grafikk…-Passive-2GB-DDR3/2398730