Ny cpu og mb evt nyt gfx

  • Hej, har været ude af hw gamet i mange år nu, men tænker på at købe ny cpu mb og evt gfx.... Jeg har ingen ide om hvad der er bedst for pengende som jeg havde for år tilbage... Så har brug for lidt hjælp ...
    Leder efter en cpu til max 1 k.... Mb til max 600k ... Og evt et nyt gfx til max 1 k , hvis man kan få et til den pris som er bedre end mit gamle amdx280 ...
    Det skal ger oc så meget som muligt...
    Har en gaml 2500k nu
    Det skal bruges til bf 1 ;)!


    Plz hjælp mig !

  • Jeg ville lige vente et par måneder. Intel's nye Kaby lake platform skulle lande inden året er ude til desktops, og AMD er også godt på vej med deres nye platform.


    Nye platforme har en tendens til at rykke eksisterende platforme lidt ned i pris, og så kan du måske få lidt mere for pengene ift. hvis det skal være her og nu. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er ingen specifikke datoer - Men hvis det skal være her og nu, vil jeg foreslå at du istedetfor kigger på overclocking af din 2500K (som har masser af regnekraft selv til nye spil) med en god køler (hvis du bruger stock køleren der medfulgte).


    Og så kigge inde på vores Facebook gruppe for brugtsalg for at finde et brugt 970 eller lign. derinde. Du får ikke meget nyt grafikkort der er bedre end dit 280x til en tusse. Du skal nok op på lidt over det dobbelte for at få et RX480/1060.


    Du kan også være heldig at finde lidt mere RAM derinde hvis du ikke allerede har 8GB eller mere.


    https://www.facebook.com/groups/1582464221969327/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har du fået spillet betaen da den var åben? For ned 4,6Ghz og et 280x burde du absolut ikke have problemer med ydelsen. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |