opgradering af PC / hjælp til det

  • Kære Tweak.dk


    Jeg står i den situation at jeg spiller CS GO i ny og næ og gider ikke længere opleve at spillet kører ca 250-180 fps drops og andet ustyrligt
    Har prøvet at reinstallere windows og drivere til bundkort osv pga den begyndte at opføre sig underligt.. Da den før har kørt fast 300 fps


    Så nu er jeg ude i at jeg blot vil investere i nyt bundkort og ny intel CPU, men kan jeg så stadig bruge min strømforsyning eller skal den være større og hvordan med de ram jeg har.. er ikke den store haj så er lidt på herrens mark... har lige for ½ år siden købt denne pc for 10k , men har langt fra været glad for den. Så vil gerne opgradere til noget bedre uden at starte helt forfra.
    Håber der er nogen som kan komme med nogle forslag, ser frem til at høre dem i hvert fald.
    evt også hvilken køer folk kan anbefale? - har pt en be quiet cooler monteret oven på cpu , den larmer dog lidt men har virket okay...


    MVh Mark


    PS: har vedlagt billede mht info spec på den computer jeg har

  • Øhhh er det ikke et luksus problem? Ingen skærm kan vise dig så mange frames alligevel?! :huh:


    Gamer du i 1080p eller?

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • jo du har lidt ret i at det ikke kan vises i den forstand, men spillet opfatter det alligevel som "lag" da der er massiv fps drop
    så det er ikke heeelt et luksus problem i den forstand for det skaber et problem ingame


    tak for svar vedr tråd :)


    Men har bare svært ved at finde ud af hvad der gør at jeg har det problem, derfor jeg overvejede opgrade...

  • Hej.


    Til CS:GO har du i forvejen den bedste processor, så der findes ikke nogen upgrade. Det eneste du kan gøre er at overclock din CPU.


    Du skal tænke på at CS:GO har modtaget mange patches i sin tid, og der er mange på Reddit der klager over performance falder en smule fra gang til gang. Det kan lige så godt være Valves Source-motor der begrænser dig i at få flere FPS.


    Du har vel sat alle grafikindstillinger ned?


    Jeg kan i øvrigt ikke se problemet i at den falder fra +200 til 180, det kan dine øjne ikke registrere alligevel. Hvis den falder under 144Hz kan jeg godt forstå at du er utilfreds. Men det lyder ikke til at være problemet?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13