Dell Studio XpS 8100

  • Hej


    jeg har en Dell Studio XPS 8100 der er ca. 5 år gammel.


    Core i7 860 2.8 GhZ
    8 gb ram
    DVD brænder og Blueray drev
    2 * 1TB HD


    Jeg planlægger at bygge en ny PC, og havde egentlig tænkt at bruge DVD/Blueray samt de 2 HD i den ny - men vil lige høre om sådan en ældre sag har en værdi ved salg. (den vil jo nok ikke kunne sælges hvis ikke indeholder de ting).


    Vil det være bedre at sælge den og så købe ny HD til den?

  • Det er nok nogle gamle trætte harddiske, du vil blive gladere for en ny. Eventuelt bare lade en af dem ligge og brug den gamle som lager samt en SSD.
    Ikke at du måske ikke kunne sælge den uden harddiske, men det er da klart at foretrække at det eneste du skal gøre er at tænde den :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Der kommer en mindre SSD i den ny - og så tænker jeg den ene af de gamle HDD lyder som en god løsning. Så kan jeg altid købe en ekstra. De er jo ikke så dyre igen.


    Lader også DVD drevet sidde, jeg får ikke brug for det alligevel i den ny.


    Nogen ide om hvad en realistisk pris er. Havde egentlig tænkt 1500 - det er jo en rigtig fin PC til en som kun skal bruge den til netbank, surfing og lidt office.

  • Vi er noget længere nede. Du skal tænke på du kan samle en ny pc til 2000-2500 der ville være bedre samt helt ny. Hvis det var mig ville 1000 være en god pris men det er nok nærmere 700-900.


    Jeg går udfra der ingen dedikeret GPU er? :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb