Lydløst kabinet:

  • Nu er CPU soklen sjældent en faktor ift. kabinetter. Det er derimod ATX, mATX, ITX osv.. (altså størrelsel/bredden på bundkortet der har noget at sige. Snakker vi et helt normalt midi tower med ATX? Eller er vi nede i en mindre kasse ala. stue PC eller ligefrem en Mac Mini agtig ting?


    Hvad er formået? Skal der kun høres musik og spilles film på den, eller er vi ude i gaming?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Be Quiet er med deres Silent Base serie af kabinetter ret godt med men det er jo ikke hele løsningen. Hvor lydløst det ender med at være afhænger jo i høj grad også af hvilken hardware der puttes i og hvad det udsættes for.


    Under alm. desktop brug er det fx. min ene mekaniske HDD der larmer mest mens alt andet er lydløst. Under gaming kommer der dog mere gang i kølingen så den begynder at summe lidt mere og overtager første pladsen.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Som Ronin er inde på har det meget med hardwaren at gøre - Specielt køling. Hvilket også er derfor jeg spurgte indtil dine behov ydelsesmæssigt. Grafikkort, CPU og kabinetblæsere larmer alle sammen når du begynder at lægge mere tryk på dem.


    Du kan skifte kølere og blæsere ud (se f.eks. de Corsair ML blæsere vi lige har testet), men det koster alt sammen penge. Kabinettet selv kan også skiftes - typisk enten ved at fylde hulrum ud med skumgummi for at dæmpe (men mere varme) eller et kabinet solgt med det medfølgende.


    Visse kabinetter har også vibrationsdæmpede monteringer til harddiske og lign.


    Er det pengene værd? Det syntes jeg personligt ikke - ud over måske en bedre CPU køler og en kabinetblæser eller to, begynder prisen hurtigt at gå deropaf.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Oki doki.


    Så vidt jeg kan se, sidder der en stock AVC DV07020B12U- AS02 køler på cpu'en. Og det er derfra, der kommer mest støj fra..
    Så det må være den, jeg skal udskifte. Men findes der et værktøj, så man kan måle decibel fra computeren??

  • Oki doki.


    Så vidt jeg kan se, sidder der en stock AVC DV07020B12U- AS02 køler på cpu'en. Og det er derfra, der kommer mest støj fra..
    Så det må være den, jeg skal udskifte. Men findes der et værktøj, så man kan måle decibel fra computeren??

    Man kan som regel få en masse ud af at udskifte en standart køler med noget bedre og mere støjsvagt. En Db måler kan købes i mange byggemarkeder eller lign. men man kan også få apps til din smartphone der kan måle støj.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Hmm mystisk den ene app siger cirka 80 Decibel og anden siger cirka 60 Decibel. Men kan det passe??

    Nu vil jeg højst betragte målinger foretaget med en mobiltelefon og en app som vejledende. Det er trods alt ikke lavet som måleapparat. 8|

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.