Opgradering/start på ny pc

  • Jeg skal til at opgradere/starte ny PC op.


    Jeg tænker at starte med bundkort/cpu + gamle dele og så opgradere efterhånden som pengene kommer ind :-) Slutprisen for MB, CPU, GFX og RAM ca 7000,-
    Jeg skal bruge den til gaming - for eksempel OverWatch, The Black death og Ark Survival Evolved.


    Phenom II x4 3.2 GHz (Blæseren larmer ufattelig meget :-( )
    asusTEK M4A77TD
    Geforce GTX 560 1Gb RAM
    10= GB mixed RAM
    Godt kabinet, HDD, drev, skærm, osv


    Jeg havde tænkt mig at starte med MB + CPU for at slippe for larmen og har kig på:
    -ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K4
    - Intel core i5 6600k


    Mine spørgsmål er:
    1. Er CPU+ MB et godt valg eller vil i anbefale andet?
    2. Skulle jeg starte med RAM + GFX?
    3. Hvilket GFX skal jeg have fat på for at CPU + MB giver mening
    4. Kan det lade sig gøre indenfor prisrammen?
    5. Andre ting jeg har glemt at tage med i overvejelserne ;-)


    Alle kommentarer er velkomne
    Msuhl


  • Gtx 1070 er et fint kort, men det er overkill hvis du spiller i 1080p @ 60 hz. Spar de mange penge og vælg et AMD Rx 470, Rx 480 ell. Gtx 1060 6 gb.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hvis du starter med bundkort og cpu, så er du nød til at skifte ram samtidig.. Da det bundkort ikke kan køre med de gamle ram. 16Gb koster ca. 700Kr.
    Og lad nu hver med at købe 8Gb, der går ikke længe så er de ikke nok. Allerede nu ser vi flere spil der kræver mere end de 8gb.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

    Rettet en gang, sidst af Devilcricket ().

  • Hmm tja witcher 3 køre med meget ringe FPS både på medium og ultra med et 1070 i 4K, du kunne måske slippe afsted med Witcher 3 i eyefinity(eller whatever^^) ved medium-high.
    Dog skal det siges at der er "Hairworks" til og det sluger unødigt mange FPS. Samt at Witcher 3 nok er blandt de hårdeste spil, at trække på markedet.


    Så det kommer også meget an på hvad du egentlig spiller :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg har nu lavet det første indkøb. Jeg endte med at følge rådene til MB, CPU og cooler, dvs:
    [url=''http://www.tweak.dk/forum/'https://www.computersalg.dk/i/1145659/intel-core-i5-6600k-sockel-1151-4x'']Intel Core i5-6600K 3.5 GHz Skylake[/url]


    Cooler Master Hyper 212 Evo


    MSI Z170A PC MATE (Usb 3.1 Gen 2)


    Ballistix Sport LT DDR4-2400 DC 16GB


    Så håber jeg det kan køre ok, indtil jeg får råd til at opdatere GFX og om priserne så har ændret sig :-)
    Hvis det kører for alt for langsomt med mit nuværende GFX, må jeg ud og finde noget midlertidigt.




    Tak for input til alle :-)