Flashplayer crasher..For høje system ressourcer..

  • Hej med jer,


    Jeg har brug for at åbne grafer, som desværre er flash baseret, på flere skærme.


    Flash playeren står og kører sig selv op i hukommelsen efter få timer, og til sidst chrasher den.


    Jeg ved at Firefox har også en tendens til at køre system ressourcerne højt op når computeren har stået tændt nogle timer, men jeg har også problemet med Chrome browsen.


    Selvom at jeg opdaterer Flashplayeren og har fokus på de få plugins jeg bruger i forbindelse med Firefox, så sker det alligevel.


    Jeg har en computer som jeg vil kalde en midgamer. bla. med en ssd hd. og 3 grafik kort.


    Hvad vil jeg evt. kunne få mest ud af.. ?


    Sætte nogle flere ram i.. ? , eller i sidste ende gå efter et nyt bundkort med en større Cpu..


    Jeg spiller ikke og min computer er hurtig nok til alt andet jeg bruger den til bortset at åbne de flash baserede grafer på flere skærme..


    Hver åbning af en ny graf vil naturligt nok belaste flashplayeren.., og jeg har til tider brug for at have mindst 6 grafer åbne.


    Jeg vil se frem til evt. svar.



    De bedste hilsner fra Claus

  • Jeg ville gå efter flere ram, simpelthen for at få et større og samtidigt hurtigt lager.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis det er fordi du mangler ram er det et let problem, som Ebo foreslår, flere ram, eventuelt hurtigere. Hvis du dog har nok ram og det crasher, så kunne det være din CPU er ved at være for gammel.


    Kan du se om du kommer op og bruge alle dine ram?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Flash har altid været notorisk for at ÆDE resourcer og spilde dem på det grovest. Specielt CPU'en tager en hård omgang bare ved simple animationer.


    På længere sigt bør du virkelig få konverteret de grafer til HTML5 eller lign. da det er pure resourcespilde, og ikke noget som andre teknologier sagtens kan vise animeret eller sågar i 3D.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for jeres input Sam, papsi og Mansen.. :) :cheers:


    Jeg vil lige prøve at installere noget software så jeg kan se hvor meget rammene bliver stresset.. Ram er trods alt billigere end at skulle skifte mobo og cpu..


    Mansen.., vi er bestemt enige om at flash er noget skrammel til de mere seriøse ting.. Det er live grafer fra udbydere, som skal passe på sekundet, så jeg har lidt svært ved at se hvordan de kan konverteres..

  • Den var også mest rettet mod folkene der producerer disse grafer i Flash til at begynde med. De er ca. et årti bagud hvad angår teknologi. :|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Modtaget Manson.. :)


    Jeg må indrømme at jeg er noget rusten i det....


    Det var jo bare at starte joblisten op også gå ind under ydeevne..


    Ingen tvivl om at det cpu forbruget der svinger mest.. Ram forbrug ligger stabilt og stiger kun meget lidt ved åbning af en ny graf..


    Jeg har indtil videre haft åbnet 12 grafer.., og bare ved flytning af en graf fra " hovedskærmen " til de andre skærme stiger cpu kortvarigt..


    Jeg har dog endnu ikke haft dem til at stå og køre i de 2-3 timer endnu hvor det plejer at gå galt..


    Nu er jeg som sagt lidt rusten i det.., og har ikke samlet meget pc siden at pc 3200 ram var det store hit.. :whistling:, så jeg får nok brug for jer som har det lidt bedre overblik over hardware end jeg har pt.


    Jeg har et Gigabyte GA-790FXTA-UD5
    bundkort, som jeg nu ellers plejer at se som at værende rigeligt til mit brug..


    Filmen knækker nok for de fleste af jer når jeg nævner at jeg har en Athlon II X3 440 3.0 ghz cpu i ( 3 kerner ), men den dækker mit behov hvis jeg ser bort fra at holde de grafer kørende i flere timer..


    Jeg har dog en Phenom 2 til at sidde i et bundkort, men jeg kender ikke specs på den.., men den har da en kerne mere..


    Spørgsmålet er om jeg vil hente så meget mere på at sætte den i.., i forhold til den jeg har i nu.. ? , eller om jeg bare skal videre til noget der nyere.. ? evt. en nyere cpu til Gigabyte bundkortet..


    Hvis jeg skal videre med andet mobo har jeg muligvis nok et Asus Z87 Pro med en Intel Core i7-4770K på hånden.., men det koster selvfølgelig noget at tage skiftet.. Ram til bundkort er stadig ddr 3.., men hvor meget får jeg mere ved at investere i I 7'eren i forhold til en Phenom II cpu.. ? (jeg fornemmer en del )


    Skal jeg tage et skift skal jeg så gå efter en cpu med flere end 4 kerner.. ? , vil der være noget at hente med flere kerner.. ?


    Jeg kunne evt. gå hele vejen også gå efter noget helt nyt, hvor jeg så er ovre i bundkort der bla. kan tage en af de nye 6 kernede I7'er eller evt. flere kerner, og bruge ddr 4 ram.. ?

  • Hvis dit nuværende system er fint udover det crasher efter noget tid syntes jeg du skulle prøve at køre en memtest86 på ram. Derefter kan du prøve og skifte din CPU med din Phenom 2. Hvis ikke dette virker, må det næsten være bundkort/software.


    Du siger du har en i7 på hånden? Brug da den med nogle nye ram så burde du være flyvende!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tak for svar Papis.. :)


    Jeg fik ikke svaret på dit spørgsmål om jeg bruger alle min ram..


    Jeg bruger maks. 4,5 af mine 8 gb.., så ram ser ud til at fungere fint..


    Efter nu 4 timer med 12 grafer åbne og en 10-15 faneblade, 2 med facebook som jeg selv mener sluger nogle res. på min flashplayer, og en HD video på youtube, ligger ram på stabilt forbrug på 4-4,5 gb..


    Jeg kan se på cpu at den bliver presset til næsten max. ved genindlæsning af facebook sider, mere end ved genindlæsning af en HD video på tuben.., og genindlæsning tager noget tid.. * rettelse* Jeg måtte genstarte browser nu efter 5 timer da jeg ikke kunne få lyd på et Youtube musik album *


    Jeg er nu ikke den store facebook freak men fagligt følger jeg nogle grupper derinde..


    Konklusionen er er der skal ske en opgradering af cpu.. Tænker jeg må prøve den Phenom 2.., eller må jeg prøve at finde ud af hvad den største cpu hedder som mit Gigabyte GA-790FXTA-UD5 kan klare.., da jeg ikke burde være langt fra mit mål..


    Nogle bud på hvad jeg skal gå efter af cpu til mit Gigabyte GA-790FXTA-UD5 som kan gøre en god forskel.. ?