Overførselshastighed på ekstern

  • Har lige købt en 2.5" ekstern harddisk fra Seagate med USB 3.0. Jeg har en gammel ekstern fra WD også med USB 3, som dog har strømforsyning. Jeg vidste, at den her formentlig ville være lidt langsommere, men jeg er i gang med at flytte alt mit lort over, og får i gennemsnit 20 mb/sec? Mener da den gamle kunne nå op over de 100, så ved ikke, hvor normalt det her er.

  • Potentielt bør du kunne trække 5 Gbit/s (625 MB/s, hvis dit bundkort også har USB 3,0

    Har det noget som helst at sige, at jeg bruger de USB 3 porte som er foran mit kabinet, fremfor dem bagpå?
    Den potentielle hastighed er vel altid langt fra den reele, men synes nu det her er lidt for langt fra.

  • Hastigheder afhænger af din disk - men dette lyder FOR Lavt.


    Har selv en USB 3 2½" sata box - overfører med 85-95 mb/sek - så de 100 du siger er ok på den gamle.


    de 20 lyder MEGET lavt :(


    Hvad den kan "potentielt" (625 mb) er teori - andet er reelt :)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Hej
    Hastigheden er ret lav, men kopiere du fra en usb 3 disk til en anden usb 3 disk ?
    Har din pc en eller to usb 3 chip, ældre pc'er startede med usb 3 chip fra bla NEC eller lignende, og lidt senere kom Intel på banen, og i en periode produceredes der pc'er med 2 chip i, Intel og en trediepart !
    Har du f.eks en nyere pc med kun Intel usb 3, og kopiere mellem 2 usb 3 diske, så bliver hastigheden markant lavere, første bremse er modtager-diskens skrive hastighed (ikke så vild en nedgang i speed), den anden er dobbelt trafik på chippen, det er den ikke konstrueret til, og det har en markant betydning for hastighed !
    Størrelsen af filerne har ligeledes stor betydning, tonsvis af meget små filer = LAAAANGSOMT !