Ny gamer PC Budget: 7-8000, råd og vejledning modtages med kyshånd!

  • Hej Tweakere!


    Jeg kigger i øjeblikket efter en ny PC, der skal bruges til gaming og studier - dvs. ingen videoredigering el. lign. Jeg kunne tænke mig at finde en til en 7-8000 kroner, men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget en sådan PC egentlig kan i praksis, og om den er for svag eller overkill.
    Det er længe siden, jeg sidst har fulgt med i udviklingen, og der er tilsyneladende sket en masse.
    Personlige præferencer er bl.a. intel CPU og Nvidia grafikkort, og nødigt larme mere en nødvendigt.


    Jeg har kigget på følgende sammensætning fra extremegaming.dk:
    http://www.stratek.dk/extremeg…9-8186445-1;247-8188763-1



    Jeg har lavet et par tilvalg herunder bl.a. en lidt større CPU og ekstra RAM. I må meget gerne komme med jeres tanker, anbefalinger mv.


    Jeg spiller for tiden primært WoW, og jeg vil meget gerne køre stabilt på ca. 60 fps (Full HD - ikke 4k) med Ultra (evt. minus de allermest krævende settings (AA osv.), men jeg kunne også tænke mig at spille Witcher 3, BF4 og fremtidige udgivelser på høje indstillinger, omend jeg er klar over, at man naturligvis ikke kan få alt, hvis ikke man er villig til at betale for det, så: Godt forhold ml. pris/kvalitet, så langtidssikret så muligt.
    Hvis I kan give mig en idé om, hvor kraftfuld ovenstående PC ville være i forskellige spil el. andet, ville jeg også sætte pris på det.


    Hvis I mangler yderlige detaljer, må I endelig sige til.


    Tusind tak! :rules:
    Christoffer.

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450