Hjælp til valg af ny bærbar

  • Hej jeg er relativt ny når det kommer til computer og efter sidste gång jeg købte vil jeg ikke blive skuffet igen, så nu spørger jeg jer, experterne.


    Jeg leder efter en bærbar til skole og gaming, og er faldet over et firma ved navn mm-vision og har set to af deres bærbarer fra vision x serien, den ene til 8999 og den anden til 10999, de eneste forskelle jeg umiddelbart kunne finde var grafikkortet gtx 970m 3gb mod gtx 980m 8gb og skærm størrelsen 14" mod 15.6". Er det 2000 kroner værd At få den dyrere model, og/eller har i et bedre alternativ???



    Tilføjelse:
    Har nemlig købt The witcher 3 da jeg troede min pc kunne klarer det (fandt dog ud af at min gamle pc's grafik kort var skrald), så nu søger jeg en ny en der skal kunne trække nogle af de store spil, da jeg ikke har råd til både bærbar og stationær (sælger min gamle til min lillebror da han har brug for en og er en fattigrøv :evil: )




    Links til de to bærbarer jeg nævner:
    Dyr: https://www.mm-vision.dk/visio…Series-X6580-15-6-baerbar
    Billig: https://www.mm-vision.dk/visio…X-Series-X6470-14-baerbar

  • Du skriver ikke hvad du forventer at din bærbar skal kunne - Taler vi "let" spilbrug, eller forventer du høj grafik og gode framerates i de nye spil? Arbejder du på maskinen i form af videoredigering eller 3D? :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Spil som the witcher 3 er på listen over spil jeg har men ikke kan spille, og så ville jeg have en rigtig god bærbar så jeg kan nyde det over alt :thumbsup: (altså med en fps på helst 50+)


    Jeg er også på en IT linje, så jeg kommer også til at bruge den til programmering og fotoredigering.(ved ikke hvor relevant dette er)


    Jeg bruger en del timer (et sted mellem 0 og 10), og vil gerne have den bedste oplevelse for mit "lille" budget.