Råd ang. nyt gfx

  • det kan ikke svare sig andet end at få et 1070 :P hvis man vil bruge de penge det koster.
    1080 er kun hvis du spiller ved rigtig høj opløsning.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb


  • Hvis du spiller i 1080p @ 60 Hz er det lettere tosset at købe et Gtx 1070, da det er for kraftigt. Vent på Rx 480 custom kort eller vent på Gtx 1060.


    Gtx 1070 er på linje med Titan X, og hvem søren ville kombinere et Titan X med en 60 Hz Full HD skærm?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg har ikke kunne game i 1,5 måned. Jeg mangler et grafikkort, så det med at vente..... 😂


    Jeg kunne huske da jeg ventede på custom køler til 290/290x....der gik nogle måneder. Så langtid har jeg ikke lyst til at vente. Jeg har ingen backup graffikkort.


    Jeg forstår ikke AMD bruger sådan nogle elendige reference køler. De larmer jo helt vildt (leaf blower) 😂

  • Hvis jeg selv havde fået 3200 tilbage fra et GFX ville jeg glædeligt spæde de 600-800 for et 1070. Ja det er overkill nu, men om 3-4 år skal han ikke bekymre sig. Mit Titan er på 3 år nu og det yder meget ligsom et 970 bare med 6gb ram. Det var også dumt og overkill, det vidste jeg godt, jeg gad bare ikke skulle opgradere inden pascal. Og med en 2560x1080 skærm er et Titan stadig ok, men det er ikke helt optimalt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg forstår ikke AMD bruger sådan nogle elendige reference køler. De larmer jo helt vildt (leaf blower)


    Har du set reviews af det nye Rx 480? Du kan ikke sammenligne en ref. køler på fx 290x med Rx 480, da 290x sluger en HEL del mere strøm og dermed udleder en hel del mere varme.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg er lun på de 3 indtil videre. Men jeg vil gerne have det kort der larmer mindst og køler bedst. Jeg synes de forskellige test sider har forskellige temperatur. Det er svært at vælge :O
    Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming ( 2 heatpipes) 3 blæser



    ASUS Rog STRIX-GTX1070-O8G-GAMING ( 5 heatpipes) 3 blæser


    MSI GeForce GTX 1070 Gaming X (6 heatpipes) 2 blæser




    Jeg har haft 3 graffikort der minder om reference design. Jeg justerede manuelt på blæser hastighed og % ellers larmede de under load.


    Jeg har set review. Men rx480 bliver for varm til min smag. Blæseren larmer ikke så meget - men til gengæld har man en kogeplade(83 grader) i ens pc kabinet :D

  • Quote

    Jeg kan ikke forstille mig gtx 1070 er overkill i spillet Star Citizen 😂


    Husk at star citizen sætter store krav til cpu :) Som det lyder kommer spillet til at tag flere kerner end 4 og kan tage tråde :)


    De er til gamescom i år så bliver spændende at se dem der nede, :)


    Jeg vil også kun råde dig til at købe et 1070. og især nu du har et spil som kræver en del! :)

  • Jeg vil også kun råde dig til at købe et 1070. og især nu du har et spil som kræver en del!


    Hvad bygger du dit råd på?


    Hvis man kigger her: http://www.game-debate.com/gam…=5490&game=Star%20Citizen Så står der under "Ultra Requirements" at de anbefaler et Gtx 980 4 GB. Og med et custom Rx 480 får man omtrent samme performance, men med mulighed for 8 GB VRAM. Ydermere understøtter Star Citizen DX 12 og Vulcan, så endnu en grund til at vælge et AMD Rx 480 over et Gtx 1070.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Quote

    Hvad bygger du dit råd på? Hvis man kigger her: http://www.game-debate.com/games/index.p…=Star%20Citizen Så står der under "Ultra Requirements" at de anbefaler et Gtx 980 4 GB. Og med et custom Rx 480 får man omtrent samme performance, men med mulighed for 8 GB VRAM. Ydermere understøtter Star Citizen DX 12 og Vulcan, så endnu en grund til at vælge et AMD Rx 480 over et Gtx 1070.

    Der er flere ting jeg bygger det på, de data er kommet ud for langtid siden og det skal nok ændre sig. vi er nogen stykker som også spiller det og folk har gode grafikkort, men vi kan stadig mærke at spillet trækker en del. yder mere, når man skal ud og købe et kort kan man lige så godt købe et godt et som der er fremtids sikkert. du vil måske mene at han skal købe et 970?


    Nu snakker manden ikke noget om han vil se på amd. og jeg må desværre sige at jeg forstår det. Jeg har selv haft amd grafikkort
    mine t venner har haft det, og vi har altid haft kæmpe problemer, især med driverne. Nvidia køre bare uden problemer så hvorfor skifte.
    prisen? jeg betaler med glæde mere for kvalitet.

  • Jeg har ejet 5 nvidia kort og 4 ud af de 5 kort blev defekt.


    Jeg har ejet 4 amd kort og 1 ud af de 4 blev defekt :D


    Det er længe siden jeg har ejet et nvidia kort.


    Men overvejer Inno3d iChill GeForce GTX 1070 X4 - udfra tests bliver kortet kun 62 grader.

  • Der er flere ting jeg bygger det på, de data er kommet ud for langtid siden og det skal nok ændre sig. vi er nogen stykker som også spiller det og folk har gode grafikkort, men vi kan stadig mærke at spillet trækker en del. yder mere, når man skal ud og købe et kort kan man lige så godt købe et godt et som der er fremtids sikkert. du vil måske mene at han skal købe et 970?


    Nu snakker manden ikke noget om han vil se på amd. og jeg må desværre sige at jeg forstår det. Jeg har selv haft amd grafikkort
    mine t venner har haft det, og vi har altid haft kæmpe problemer, især med driverne. Nvidia køre bare uden problemer så hvorfor skifte.
    prisen? jeg betaler med glæde mere for kvalitet.


    Drivere var i gamle dage. Ydermere har Nvidia også har deres bøvl med dårlige drivere. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Man kan altid være uheldig. Hele min venne kreds har kun haft problemer med amd.. jeg har ikke haft et nvida kort som er gået i stykker endnu
    har vel haft 6-7 og 4 amd, hvor jeg ofte fik grafikfejl, og andre fejl


    hmm lidt vildt at tænke på hvor mange penge man bruger på computer :P

  • Jeg stemmer for GTX1070 og fra Asus STRIX serien. Personligt, venter jeg selv på GTX1060, da det er fint til mit behov. :-)

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Ja kan du ikke vente til at custom korts af GTX 1060 så skulle FE lande den 15 juli, men igen når du har 3200kr så smid de sidste efter GTX 1070 så skal du da ikke tænke på nyt GFX lige de næste par år og den kan da osse 4K :P


    Lige en ting at ha i mente er at om dit GTX 1070/1080 har 1x8pin el. 1x6+1x8pin ser ikke ud til at hjælpe på oc i reviews lige nu så sjovt nogle producenter har valgt denne vej på deres custom korts.