Ny grafikkort - GTX 1070 - Lydløst / eller mest støjsvagt

  • Hejsa


    Min aldrende PC trænger til en opgraderinger, og vil tage det lidt i trin.


    Jeg vil starte med grafikkortet, da det da halter en del efter (GTX 580 med blot 1,5GB hukommelse)


    Jeg vil blive i Nvidia stalden, da jeg er lidt allergisk over for Catalyst driverne fra tidligere. (Det er sikkert blev meget bedre, men jeg ønsker at blive ved Nvidia).


    Jeg har læst en del om de nye GTX 1070 og 1080 (Men 1080 er dog overkill for mig i første omgang).


    Jeg har ikke kunnet finde en ordenlig sammenligning af de enkelt GTX 1070 kort med lyd niveau, så hvad kan anbefales ? :) Jeg kigger på founders edition, da de har "tragten" til at blæse varm luft ud, men typisk en blæser der larmer en del.
    Et kort som Gigabytes har f.eks 3 blæser, men som jeg kan se det blæser det ikke varmen direkte ud af maskinen...
    (Det gør mit GTX 580 faktisk heller ikke, da jeg har monteret en gigantisk Zalman køler derpå :) )


    Hvad kan anbefales af GTX 1070, hvis vi ser lidt på støj niveauet ?


    Resten af computeren er:
    Asus Sabertooth X58


    Intel I7 950 - 3.07Ghz
    6Gb DDR3
    SSD harddiske

  • Hvis du kan OC din CPU til 4 ghz +, så vil det være meget begrænset hvor stor flaskehals din CPU vil være. Men med standard clock der vil et 1070/80 være lidt overkill i flere lidt mere CPU tunge spil.

  • Jeg kører selv med et meget støjsvagt GTX 970 "KFA2"


    Fylder dog 2½ Slot - men kan ikke høres under desktop - og kun svagt under gaming.


    STRIX kort (asus) skulle støje 0 db - indtil ca 60 grader..


    OC din CPU og du er godt kørende med et 970/1070.


    (skiftede selv kun til 6700K pga et godt tilbud ellers var jeg blevet på 1366 platform endnu W3670//6x3,47 ghz)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager