Køb af skærm (gaming) skal kobles til bærbar

  • Hejsa


    Jeg har en super god bærbar men må indrømme at CS go skal spilles på en "rigtig" skærm så jeg skal ud og have fat i en skærme der skal kobles til den bærbare via HDMI.


    Hvad skal jeg vælge ?


    Jeg tænker en 22-24", må koste maks 2-3000.- kan man få noget ordentligt til den pris?

  • Hvad kan din bærbar? Her tænker jeg på hvor mange FPS du trækker spillet på og i hvilken opløsning?


    Det kunne også være en idé at fortælle om skærmen skal bruges til fx billedredigering hvor farvegengivelsen er meget vigtig?


    Jeg er ikke selv så hård i at rådgive omkring skærme, men kunne forestille mig at dem som er, gerne vil have svar på disse spørgsmål.


    Håber du finder en lækker skærm. Glem ikke et eksternt tastetur, ved af personlig erfaring at hvis man bruge bærbarens tastetur, men en ekstern skærm kommer man unægteligt til at sidde uhensigtsmæssigt. Et eksternt tastetur gør at man kan sidde lige for skærmen fremfor at sidde og dreje i nakken :)

  • Right on. Der er ikke uendeligt meget pointe i at købe en 120hz skærm (Mener ikke HDMI kan 144hz) hvis ikke maskinen kan køre FPS på det niveau.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay, efter at have fået sat CS Go op osv kan jeg se at jeg ligger nooogenlunde stabilt på 100-140 FPS i spillet, skal jeg så gå efter en 120Hz skærm ? og ikke højere fordi HDMI ikke understøtter det ?


    Hvad skal jeg se efter af model/Mærke ?


    Budgettet hedder 2-3000.-

  • Okay, efter at have fået sat CS Go op osv kan jeg se at jeg ligger nooogenlunde stabilt på 100-140 FPS i spillet, skal jeg så gå efter en 120Hz skærm ? og ikke højere fordi HDMI ikke understøtter det ?


    Hvad skal jeg se efter af model/Mærke ?


    Budgettet hedder 2-3000.-

  • Model/mærke gør ikke storeforskel kig efter de individuelle anmeldelser på skærmene. De bruger ofte de samme paneler alligevel.


    https://www.komplett.dk/produc…4-led-vg248qe#productinfo
    Eller
    https://www.komplett.dk/produc…e/benq-24-3d-led-xl2411z#


    Burde være meget fine begge 2.


    https://www.youtube.com/watch?v=8D5V1dDCSag


    Se dog video'en her da de er lidt forskellige. Den største forskel er at Asus skærmen er lidt "pænere" altså farverne er mere klare, sort er mere sort osv. BenQ er lidt mere udvasket og ikke så klare og prangende farver. Tilgengæld skulle det være lettere at differentiere farverne fra hinanden. F.eks at se en person stå inde i skyggerne i CSGO bliver lettere.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej Emil


    Tak for dit svar :)


    Jeg vil helt sikkert læse nærmere om de 2 skærme, lækkert at det kan fåes til en fin pris :9xo



    Edit: ærgeligt man ikke kan tae det bedste fra dem begge :D det bliver helt sikkert BenQ!