Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 12. juni 2016, 20:52

Hej

Min gamle stationære der har nogle år på bagen har tiltider pludselig lukket ned så jeg intet kunne se, men blæser/pc synes at fortsætte med at køre.
Jeg har før løst det ved at slukke psu og så få gang i den igen. Nu er status at det lyder som om at pc starter op, men skærm siger stadig intet signal selvsom jeg starter op på ny.

Skærmen virker med laptop, så jeg tænker at det er skærmkortet?
Hvordan kan jeg fejlsøge?
Intet lugter brændt...

2

søndag, 12. juni 2016, 22:56

Den nemmeste måde at tjekke om det er grafikkort, er vel at smide et andet kort i og se om det virker. Hvilken PSU er der i computeren?

|iPhone SE|64GB|iOS 9.3|

|iPad Air|16GB|iOS 9.3|

3

søndag, 12. juni 2016, 23:22

PSU er Corsair 650, har kørt i flere år uden problemer, der burde være rigeligt.

Jeg kender ikke lige nogen i nærheden der køre stationær med et kort der passer til, så det var for lige at høre, inden jeg investere.

4

mandag, 13. juni 2016, 03:55

Hvilke komponenter har din computer? processor, bundkort og grafikkort?

Kommer der nogle bip-lyde når PC'en starter op?

5

mandag, 13. juni 2016, 05:59

I7-930
Asus P6T SE
HD-5670 Radeon , made in china...

Ingen blip lyd, kan høre/se at alle blæsere køre. Savner at høre mere fra harddisken.
Intet start-op billede.

6

mandag, 13. juni 2016, 21:29

Er løst, det var skærmkortet og reset jumper på mb.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Mikael" (15.06.2016, 21:25)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.