Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 10. juni 2016, 18:18

Hej tweakere

efter 4-5 års pause er jeg begyndt at game igen :) pausen har også resulteret i at jeg på ingen måde er opdateret længere indenfor stort set alt der har med PC at gøre, men kunne dog huske at herinde vil man kunne hente god inspiration og råd.

Jeg skal bruge en mus og et headset med mikrofon så hvad kan i anbefale ?

Krav:

Jeg er stor tilhænger af Logitech, de ligger godt i min hånd. jeg avr især begejstret for MX518 så den må meget gerne ligne den

hvad angår headset så er jeg ikke 18 år længere og vil gerne have et headset med mikrofon uden alt for meget bling bling og kraneier på siden :D

Laptop

2

fredag, 10. juni 2016, 18:26

til headset vil jeg sige Sennheiser, de laver efter min mening nogle super fede headsets med en kanon lyd og til en fornuftig penge også, men så det jo bare hvor meget du er villig til at smide efter et og om du vil have surround eller bare alm stereo...

jeg må så indrømme at sidst jeg købte nyt headset kom jeg til at købe Razer Blackshark og det har jeg bestemt ikk fortrudt på nogen måde, det eneste minus er faktisk mic'en som kan skratte lidt da den er aftagelig...

med hensyn til mus ja så var jeg også kæmpe Logitech fan, havde både MX510 og MX518, men så kom Roccat på banen med deres Kone og det spiller bare, ligger godt i hånden :)

3

fredag, 10. juni 2016, 18:30

Tak for input BPM

Jeg havde selv et par Sennheiser HD280 pro og de var nice som ind i hxxxxxx :D eneste minus var at de var uden mikrofon. Synes bare de enste Senheiser jeg kan finde med mikrofon er G4me zero og de koster 1400.- .... det liiige pebret nok, men de er lækre :)

Roccat Kone .... jeg er godt nok sat af efter den lange pause :D er det den her du mener ?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tabl…AQ&gclsrc=aw.ds

Laptop

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

4

fredag, 10. juni 2016, 20:24

Det kommer an på dit budget

Billig setup:

Steelseries Rival 300
Hyperx cloud 1/2

Dyre setup:

Sennheiser gamezero
Zowie zowie ec1-a eller ec2-a

Intel I5 4690k 3.9Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Asus GTX 770 2GB DirectCUII // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

5

søndag, 12. juni 2016, 10:38

Tak for input BPM

Jeg havde selv et par Sennheiser HD280 pro og de var nice som ind i hxxxxxx :D eneste minus var at de var uden mikrofon. Synes bare de enste Senheiser jeg kan finde med mikrofon er G4me zero og de koster 1400.- .... det liiige pebret nok, men de er lækre :)

Roccat Kone .... jeg er godt nok sat af efter den lange pause :D er det den her du mener ?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tabl…AQ&gclsrc=aw.ds
jeps det er den jeg mener :) super lækker mus

Sennheiser har op til flere gode gaming headsets også til en lidt billigere penge, kig evt på deres hjemmeside...

jeg har selv haft PC131, PC151, PC333D alle med kanon lyd selv efter lang tids brug, eneste grund til de er blevet skiftet ud er på grund af de er gået itu ved bøjlen efterhånden...

6

søndag, 12. juni 2016, 19:51

jeg er stadig til logitechs gaming mus :-)
har en g502 og den er lækker, har tidligere haft g500 og g700 osv og de lå en smule bedre i hånden end deres g502.

hvad headset angår så kan du jo bruge så meget som du har råd til :- )
har selv lige fået et scarlet studio set (som nok er voldsomt overkill for de fleste :-)
men elelrs har el giganten for nylig haft logitechs gamle trådløse på tilbud det kunne være en ide :-)

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go

7

mandag, 13. juni 2016, 11:07

Har selv følgede mus og headset efter at have læst test af dem herinde på TWEAK

Headset, Corsair H1500:
http://www.tweak.dk/review/Corsair-H1500…adsets/2197/1/1

Mus, Logitech G402 Hyperion Fury Gaming
http://www.tweak.dk/review/Logitech-G402…-Mouse/2065/1/1

Har ikke på nogen måde fortrudt mine køb.

Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

8

mandag, 13. juni 2016, 22:02

Tak for input til jer alle 😊 Jeg endte op med at kæbe steelseries rival 300 + turtlebeach Z60 .... Det spiller rigtig godt :) fin lyd og god mikrofon og musen ligger godt i hånden :)

Laptop

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.