Køb af mus + headset til gaming

  • Hej tweakere


    efter 4-5 års pause er jeg begyndt at game igen :) pausen har også resulteret i at jeg på ingen måde er opdateret længere indenfor stort set alt der har med PC at gøre, men kunne dog huske at herinde vil man kunne hente god inspiration og råd.


    Jeg skal bruge en mus og et headset med mikrofon så hvad kan i anbefale ?


    Krav:


    Jeg er stor tilhænger af Logitech, de ligger godt i min hånd. jeg avr især begejstret for MX518 så den må meget gerne ligne den


    hvad angår headset så er jeg ikke 18 år længere og vil gerne have et headset med mikrofon uden alt for meget bling bling og kraneier på siden :D

  • til headset vil jeg sige Sennheiser, de laver efter min mening nogle super fede headsets med en kanon lyd og til en fornuftig penge også, men så det jo bare hvor meget du er villig til at smide efter et og om du vil have surround eller bare alm stereo...


    jeg må så indrømme at sidst jeg købte nyt headset kom jeg til at købe Razer Blackshark og det har jeg bestemt ikk fortrudt på nogen måde, det eneste minus er faktisk mic'en som kan skratte lidt da den er aftagelig...


    med hensyn til mus ja så var jeg også kæmpe Logitech fan, havde både MX510 og MX518, men så kom Roccat på banen med deres Kone og det spiller bare, ligger godt i hånden :)

  • Det kommer an på dit budget


    Billig setup:


    Steelseries Rival 300
    Hyperx cloud 1/2


    Dyre setup:


    Sennheiser gamezero
    Zowie zowie ec1-a eller ec2-a

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • jeps det er den jeg mener :) super lækker mus


    Sennheiser har op til flere gode gaming headsets også til en lidt billigere penge, kig evt på deres hjemmeside...


    jeg har selv haft PC131, PC151, PC333D alle med kanon lyd selv efter lang tids brug, eneste grund til de er blevet skiftet ud er på grund af de er gået itu ved bøjlen efterhånden...

  • jeg er stadig til logitechs gaming mus :-)
    har en g502 og den er lækker, har tidligere haft g500 og g700 osv og de lå en smule bedre i hånden end deres g502.


    hvad headset angår så kan du jo bruge så meget som du har råd til :- )
    har selv lige fået et scarlet studio set (som nok er voldsomt overkill for de fleste :-)
    men elelrs har el giganten for nylig haft logitechs gamle trådløse på tilbud det kunne være en ide :-)

  • Har selv følgede mus og headset efter at have læst test af dem herinde på TWEAK


    Headset, Corsair H1500:
    http://www.tweak.dk/review/Cor…2100-71-headsets/2197/1/1


    Mus, Logitech G402 Hyperion Fury Gaming
    http://www.tweak.dk/review/Log…ury-Gaming-Mouse/2065/1/1


    Har ikke på nogen måde fortrudt mine køb.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Tak for input til jer alle 😊 Jeg endte op med at kæbe steelseries rival 300 + turtlebeach Z60 .... Det spiller rigtig godt :) fin lyd og god mikrofon og musen ligger godt i hånden :)