Powerful Mini-ITX build

  • Hej Tweak,


    Jeg er nået til et punkt, hvor jeg vil skifte min ca. 4 år gamle maskine (Indeholder bl.a. 3770K og 660 TI) ud. Min nuværende maskine fylder en del, hvilket jeg egentlig er lidt træt af og derfor har besluttet at bygge en mini-ITX maskine.


    Har forsøgt at lave lidt research, da jeg ikke får fulgt med udviklingen, bortset fra når jeg skifter computer ud - jeg er indtil videre kommet frem til følgende dele:


    http://pcpartpicker.com/list/wrK6M8


    Så vidt jeg kan se bør der være plads til et GTX 1080 i Bitfenix Prodigy samt Corsair H110i V2 (Skal ikke bruge bays i toppen, og kan derfor fjerne disse).


    Mit overordnede mål er, at bygge en computer som kan spille alt i 1440p på fuld skrue i settings.
    Jeg vil genbruge den PSU og storage HDD jeg allerede har, hvorfor det ikke fremgår i build.


    Jeg skal dog ha' fundet mig en skærm. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge, men går ud fra jeg ikke går helt galt i byen med enAsus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q?


    Jeg er åben for forslag og evt. erfaringer i måtte have med netop det kabinet :)


    På forhånd tak.

  • "Dett er kun et tip hvis du vil genbruge mest muligt og spare lidt $$$"


    Det stadig muligt at fremskaffe microATX LGA1155 motherboards og så købe Prodigy M (mATX) modellen af kabinettet.. Din processor er stadig god og mange spil i dag er mere GPU heavy end CPU

  • Bitfenix prodigy er ikke et mitx kabinet jeg ville kalde lille :whistling:
    Det er dog ikke så dyrt, men der findes en del mindre alternativer!
    Jeg har selv haft prodigy, et cooltek w1 (egentlig samme størrelse som prodigy, bare ikke plastic), CM elite 130 og 110, Thermaltake Core v1 og har pt. et Ncase M1 - skifter dog til december til et nyt, endnu mindre.


    Jeg ville selv gå efter CM elite 130 eller Thermaltake Core v1 hvis jeg var dig. Ncase M1 hvis du ikke har noget imod det koster 1600kr.


    Mht. skærm er jeg personligt meget mere til Dell S2716DG som også TN, 144hz, Gsync og 2560x1440 - bare til 4400 i stedet. Den kommer muligvis også snart ned i 4000 pris når der er lidt flere forhandlere der får den på lager igen.

  • Hej begge,


    Nej, jeg ved godt at det trods alt har en vis størrelse. Jeg er allerede bekymret over hvor vidt et GTX 1080 kan være i det, men lader det til er muligt - så at skifte til et endnu mindre er jeg en smule nrevøs for?


    Den Dell skærm må siges at være temmelig interessant prisen taget in mente! Den vil jeg helt sikkert holde et vågent øje med!

  • Angående strømforsyningen, er den som den pc'en 4 år gl. er der sket en del også på den front, du skal ikke under 600 watt på PSU'en, og MAX 160 mm lang ud fra kabinettets specs !
    Oven i det er PSU'en noget nær det vigtigste komponent i pc'en, kik bla efter længden af garanti perioden som producenten yder, Corsair yder på flere af deres PSU'er 10 års garanti, f.eks
    https://www.computersalg.dk/i/…corsair-rmx-series-rm650x



    Hvordan installere du dine spil, steam eller dvd, vandkøleren vil fjerne muligheden for internt optisk drev, så eksternt drev skal bruges !
    Jeg tænker også at du ikke ønsker at bruge tid på den nye pc de næste mange år, så lidt overkill er på sin plads !


    Du skal dog huske at renholde vandkølerens radiator med jævne mellemrum, og for nemheds skyld skal den så afmonteres, bruger du pc'en 2-3 timer dagligt bør du rengøre ca hver 6 mdr


    ØHH hvad med styresystem, hvis din pc er win 10 opgraderet fra win 7/8/8.1 så er win 10 låst til nuværende pc og kan ikke bruges til den nye !
    skaf licens her
    http://www.kinguin.net/software-games/


    hent media creation tool her
    http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209


    hent win 10 iso og brænd til evt dvd eller usb

  • Må nok hellere lige tjekke den PSU jeg har - kan kun huske det er en 750W bronze cert., men kan ærligt talt ikke huske mærke og model - godt spottet :9xo
    Drivers, Windows osv. bliver fra USB. Jeg har optisk drev i min nuværende maskine og bruger den lige præcis aldrig - så ingen grund til det :)
    Hvad angår rensning af radiator er det hermed noteret - tak!


    Så den Win 8 licens jeg har installeret på min nuværende maskine, opgraderet til Win 10, kan jeg ikke ringe lave til USB installation og migrere til anden maskine? End ikke ved opkald til MS, hvis/når den brokker sig? ?(

  • Så den Win 8 licens jeg har installeret på min nuværende maskine, opgraderet til Win 10, kan jeg ikke ringe lave til USB installation og migrere til anden maskine? End ikke ved opkald til MS, hvis/når den brokker sig?

    Hej igen
    Din win 8 er også bundet til din nuværende pc, men du kan installere den og efter et nogle genstarter vil den stoppe på et sted hvor du får besked om at ringe til et MS tlf nr hvor du skal taste en masse tegn, opdelt i blokke af 4-5 tegn, på tlf'en og efterfølgende fra tlf får en lang række tegn, i blokke af 4-5 tegn, som skal skrives på pc'en, som måske vil give dig ret til at bruge win 8 på den nye pc, ingen ved hvor mange ændringer MS tillader. husk dog at den gratis opgradering til win 10 slutter 29-06-16, husk også at hvis det er win 8 så skal du først opgradere til win 8.1 før du kan opgradere til win 10 !


    Prisen for en win 10 licens fra dem jeg tidligere linkede til er 18,54 £ eller mindre end 200 kr


    mærke, model er kun vigtig hvis du vil søge den på nettet, Bronze er mindre effektiv end gold, men langt vigtigere er hvor lang er den, så husk måle apparat ;-) !

  • Windows til ca. 200,- :ohmy: :9xo Jamen så er det ikke engang besværet værd i forhold til MS måske vil lade mig benytte min eksisterende key ved skift af hardware!
    Er der nogen som kender til det valgte motherboard? Har set et par gode kommentarer omkring det, hvorfor det var det jeg gik med. Synes ikke Jeg har behov for at give så meget mere blot for at få et Maximus, som giver mig ?(

  • Bare husk din sunde fornuft når du køber fra sider som Kinguin og G2A. De er eBay for cdkeys til spil og programmer - Med andre ord køber du uset en nøgle fra en privatperson, og der er sjældent nogen garanti fra siderne omkring at du får pengene tilbage hvis koden skulle være ugyldig eller falsk.


    Hold dig til sælgere med mange tidligere salg - Og forhold til en smule kritisk overfor priser der lyder som om de er markant billigere end alle andre. :9xo


    Har selv købt på G2A små tyve gange, og er kun blevet "snydt" en enkelt gang, hvor jeg fik pengene tilbage efter en længere omgang tovtrækkeri da jeg kunne bevise via spiludgiveren at nøglen aldrig havde eksisteret.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ta

    Bare husk din sunde fornuft når du køber fra sider som Kinguin og G2A. De er eBay for cdkeys til spil og programmer - Med andre ord køber du uset en nøgle fra en privatperson, og der er sjældent nogen garanti fra siderne omkring at du får pengene tilbage hvis koden skulle være ugyldig eller falsk.

    Hold dig til sælgere med mange tidligere salg - Og forhold til en smule kritisk overfor priser der lyder som om de er markant billigere end alle andre.

    Har selv købt på G2A små tyve gange, og er kun blevet "snydt" en enkelt gang, hvor jeg fik pengene tilbage efter en længere omgang tovtrækkeri da jeg kunne bevise via spiludgiveren at nøglen aldrig havde eksisteret.

    Tak for advarslen - Har en kollega som havde en ubrugt Win 8 nøgle som jeg købte af ham for en slik, og kan jo opgradere denne til Win 10 indtil 29/7, så det bliver løsningen på Windows :)

  • Hej Fredsgaard,


    Beklager det sene svar - jeg bestilte fra lidt forskellige steder, da jeg ikke synes at kunne finde ét sted, hvor alle tingene var billigst så at sige - altså hvor jeg kunne afhente, så jeg ikke skulle betale fragt flere gange, pånær et enkelt sted :)