MSI gtx 970 gaming 4G vs MSI gtx 960 gaming 4G

  • Hej.


    Jeg er interesseret i at vide, hvad fordelen er ved at vælge MSI gtx 970 gaming 4G fremfor MSI gtx 960 gaming 4G.


    Når jeg ser overordnet på deres hjemmeside, så ligner det at 960 er hurtigere... ?


    Er der nogen som kan give klarhed over sammenhængen mellem dette.


    Jeg har vedhæftet et billede fra msi.com, hvor i kan se hvad jeg mener.


    Håber i vil hjælpe hurtigt, da jeg har bestilt 970, men kan stadigvæk nå at ændre mening.


    Mvh Nick. :9xo

  • Hvis du ikke kan se det ud af de data, tvivler jeg meget på at der er andre der kan forklare dig det.


    Men Gtx 970 er ca. 1/3 hurtigere. Men, er det fordi du er ved at købe nyt grafikkort, så vent på AMD Polaris. De skulle kunne hamle op med Gtx 970, til en billigere pris.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Howdy Babgren
    Jeg har fundet ud af hvor fejlen er i dit billede !
    Du har på en eller anden hjemmeside fundet det billigste GTX 960 gaming kort som er det HØJST YDENDE gaming kort i 960 gruppen (sælger bedst og produceres mest derfor er det billigste), derefter har du fundet det dyreste GTX 970 kort som har LE i navnet LE = Light Edition = begrænset (sælger dårligt, produceres kun lidt, derfor dyrest) !
    Det er desværre et temmeligt ugennemskueligt marked, dette hardware marked, selv de mindste detaljer er meget vigtige !
    Der er 4 mulige røde Gaming kort i 970 og 970 (se "tilgængelige muligheder) !
    Hvis vi skal holde os til at sammenligne "æbler med æbler" kik på billedet "kort data" (hvor det jeg har tilføjet er de vigtige/betydningsfulde oplysninger for de kort) og "den rette sammenligning" !
    Så alt i alt, det kort du skal have er dette GTX 970 kort
    http://www.edbpriser.dk/grafik…g-4g-4-gb-id-8897243.aspx


    Ikke det med "LE" i navnet !
    Under alle omstændigheder så er der en klar rækkefølge i en generation af grafikkort (dårligst til bedst)
    X00-X10-X20-X30-X40-X50-X60-X70-X80-X80ti-Titan (X=generation)


    Når du søger ny hardware, er det som begynder altid godt at spørge dem der "ved" lidt om fakta, så du har gjort præcist det rigtige !


    Aner ikke om du har travlt med at skaffe et nyt grafikkort, der kommer en ny generation Nvidia's kort om nogle måneder, der er KLART bedre end de nuværende, nemlig GTX 1070 !


    Kan du vente ?


    Håber du er i stand til at få noget ud af ovenstående !


    Hygge !

  • DaveP


    Tusind tak for svar.


    Jeg har kigget på det kort data som du har sendt, hvilket har gjort det meget mere overskueligt at forstå forskellen :)


    I forhold til om jeg kan vente til 1070, så kan jeg godt det, men er vi ikke enige om at den kommer ikke under 4000 KR, det første lange stykke tid efter release ?. Derfor er prisen bl.a. for pebret :D


    Jeg spiller primært CS:GO, men spiller også en gang imellem spil som FARCRY 4. Derfor tror jeg at mit behov er dækket af 970.


    Folk snakker også om polaris, men ved ingen gang hvor jeg skal starte med at kigge på om det ville være relevant. (har også en bedre fornemmelse med nvidia.


    Kommer til at køre et setup med msi z170 gaming pro og 6700k.


    Synes selv det er et setup hvor jeg ikke behøver at overclock med det samme, men hvis jeg får brug for det, så kan jeg gøre det ! :)


    mvh NICK.